محافظ انگشتان

زمانی که برای اولین بار تیراندازی را تجربه کنید، احتمالا هنگام کشیدن زه کمان دچار مشکل و دشواری خواهید شد، تا جایی که ممکن است انگشتان شما در این حین زخمی شوند و آسیب ببینند. محافظ انگشتان دست در هنگام پرتاب تیر می‌تواند به طرز کاملا موثری برای افراد مبتدی موثر واقع شود.
اکثر کمانداران هنگام کار با تیر و کمان از محافظ انگشتان و یا دستکش تیراندازی برای محافظت از دست خود استفاده می‌کنند. هر دوی این موارد می‌تواند به طور کاملا موثر برای کمانداران عمل کند.

چنانچه شما در تیراندازی رقابتی شرکت کنید و یا با یک کماندار سنتی صحبت کنید، آن‌ها به شما خواهند گفت که چه چیزی برای محافظت از انگشتان دست شما مناسب خواهد بود. با این حال بسیاری از اوقات همه چیز به انتخاب شخصی شما برای انتخاب محافظ انگشتان بستگی دارد.

چرا برای تیراندازی به محافظ انگشتان نیاز دارید؟

در هنگام تمرین، شما تحت تنش قرار دارید. گارد انگشتان دست از مواد بسیار بادوام ساخته شده است و قادر خواهد بود تا به نحوی موثر در حفاظت از نوک انگشتان شما عمل کند. از آنجایی که پوشیدن و استفاده از آن آسان می‌باشد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در هنگام استفاده از تیر و کمان دستان شما دچار آسیب‌های عصبی و یا زخم نخواهد شد.

محافظ انگشتان

استفاده از محافظ انگشتان مربوط به چندین دهه اخیر نیست. چنانچه طبق شواهد می‌توان دید که بومیان آمریکایی این کار را صدها سال قبل انجام داده‌اند.
از آنجایی که تحمل افراد با یکدیگر متفاوت می‌باشد، می‌توان محافظ انگشتان را از مواد مختلفی تولید و نهایتا استفاده کرد. دو روش اصلی برای محافظت از انگشت درون تیراندازی وجود دارد، زبانه انگشت و دستکش مخصوص.

چگونه استفاده محافظ انگشتان به شما کمک خواهد کرد؟

به غیر از تمام چشم‌اندازهای ایمنی، استفاده از دستکش و یا محافظ انگشتان به شما کمک می‌کند که هنگام تمرین با تیر و کمان بسیار دقیق عمل کنید.
تا جایی که قادر باشید به سادگی تیرها را یکی پس از دیگری پرتاب کنید. هنگامی که شما یک دنباله تیراندازی را مکررا انجام می‌دهید، می‌توانید به سازگاری مناسبی در تیراندازی دست پیدا کنید و در همین حین تناقض‌های خود را برطرف نمایید.
استفاده از محافظ انگشتان می‌تواند به عنوان یکی از عوامل موثر در سرعت تیراندازی تلقی شود.

ویژگی‌های کمان

ویژگی‌های محافظ انگشتان

زبانه انگشت بدون شک یکی از قدیمی‌ترین روش‌های مناسب در حفاظت از انگشتان دست شما می‌باشد. طراحی ساده در هسته مرکزی این وسیله جانبی باعث شده است تا بسیار موثر عمل کند، در عین حالی که بسیار سبک می‌باشد.
در پایه آن یک تکه چرم و یک حلقه در یک طرف آن برای جاگیری انگشتان شما وجود دارد، طراحی آنقدر ساده است که استفاده از آن به سهولت انجام می‌گیرد. در چند سال اخیر، کمانداران به طور طبیعی به تقویت انگشتان پایه خود هنگام تمرین پرداخته‌اند. ساختن این وسیله کار چندان سختی نخواهد بود، چرم یکی از اصلی‌ترین مواد سازنده این گارد انگشت است.

این وسیله جانبی به پشتوانه تغییراتی که در این سال‌ها روی آن رخ داده است، در حال توسعه می‌باشد، هرچند ساده به نظر می‌رسد. علاوه بر زبانه انگشت، استفاده از دستکش در هنگام تیراندازی با کمان کامپوند می‌تواند فوق‌العاده عمل کند، به صورتی که امنیت کامل انگشتان را فراهم کند.
تیراندازی سنتی نیاز به تمرکز ذهنی بسیار بالایی خواهد داشت، به همین دلیل وجود درد در ناحیه انگشتان می‌تواند بسیار مخرب و آسیب‌زننده باشد.
بسیاری از کمانداران گمان می‌کنند که استفاده از دستکش در هنگام تمرین با تیر و کمان در فصل تابستان انتخاب خوبی نخواهد بود، چرا که بسیار گرم است. به همین دلیل استفاده از زبانه انگشت را ترجیح می‌دهند، به هر جهت استفاده از هر یک از این لوازم جانبی به اولویت‌ها و ترجیح شخصی تیراندازان بستگی خواهد داشت.

محافظ انگشتانانواع زبانه‌هایی که از چرم ساخته شده‌اند، می‌توانند تعامل مناسبی را با رشته کمان برای کماندار به وجود بیاورند. به کمک محافظ انگشتان به سادگی قادر خواهید بود تا آن‌ها را به طور جداگانه کنترل نمایید.
اگر درباره هزینه‌های آن نگران هستید، بهتر است بدانید که این گاردها بسیار ارزان و مقرون به صرفه می‌باشند، هر چند بخش اصلی از چرم ساخته شده است، اما زبانه‌ها کمی ضخیم‌تر ظاهر می‌شوند.

اکثر تیراندازان می‌توانند هنگام تمرین با تیر و کمان از این محافظان انگشت استفاده کنند، و به کمک کش‌های تعبیه شده در آن، متناسب با انگشتان خود آن را تنظیم نمایند. زمانی که به صورت مداوم و پی در پی در حال تمرین می‌باشید، مانند زمان‌هایی که حدود 50 تیر را به سمت هدف پرتاب می‌کنید، استفاده از محافظ انگشتان و یا دستکش برای جلوگیری از آسیب دست در تماس با زه کمان ضروری خواهد بود. انواع زبانه‌هایی که از چرم طبیعی و نازک تولید شده‌اند، فوق‌العاده نرم و صاف می‌باشند، طوری که بسیاری از تیراندازان استفاده از آن‌ها را هنگام تیراندازی با تیر و کمان ترجیح می‌دهند.

امروزه بسیاری از زبانه‌ها، به کمک یک واسطه پلاستیکی و یا فلزی سنگین در وسط عرضه می‌شوند. این می‌تواند موجب اضافه شدن وزن زبانه شود، به کمک آن‌ها قادر خواهید بود تا ثبات بیشتری در دستان خود داشته باشید.
تیراندازی را به کودکان خود یاد بدهید و از همان ابتدا برای آن‌ها محافظ انگشت تهیه کنید. استفاده از گارد انگشت برای کسانی که دست‌های کوچکی دارند، نسبت به کسانی که دست‌هایشان بزرگ‌تر است، قابل تنظیم و تغییر خواهد بود.

دستکش تیراندازی

تیراندازی با کمان با استفاده از زبانه انگشت

بسیاری از زبانه‌های انگشت با سطوح بیش از اندازه ظاهر می‌شوند. این بدین معنی است که شما می‌توانید آن را متناسب با دستان خود خم کنید و از اندازه‌های مختلف آن بهره‌مند شوید. آن‌ها به طرز باورنکردنی راحت می‌باشند، از همین رو بسیاری از کمانداران ترجیح می‌دهند که حتما از آن‌ها استفاده نمایند.

دستکش تیراندازی

کمانداران سنتی عموما در زمان تیراندازی، این دستکش‌ها را از دستور کار خود حذف نمی‌کنند، چرا که کیفیت تیراندازی آن‌ها با استفاده از این ابزار بیشتر خواهد بود. محافظ انگشتان علاوه بر این که به امنیت تیراندازان حرفه‌ای کمک می‌کنند، همچنین می‌تواند برای حفاظت از انگشت کودکان مبتدی و در حال یادگیری تیراندازی با تیر و کمان موثر واقع شود، این امکانات آنقدر گسترده است که می‌توانید از مقرون به صرفه بودن این ابزار نیز مطمئن باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *