تیراندازی با کمان ریکرو

اکثر ما در کودکی تیر و کمان‌های دست ساز داشته‌ایم که با استفاده از یک تکه چوب به شکل V و مقداری لاستیک ساخته شده است که این مورد نشان از این می‌دهد که تیراندازی یکی از کارهایی است که انسان‌ها علاقه زیادی به آن دارند و دوست دارند که این ورزش را انجام دهند که در این صورت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برخی از افراد به دنبال تحقق رویای کودکانه خود می‌روند و این ورزش را دنبال می‌کنند و برخی دیگر رویای کودکی خود را به فراموشی سپرده‌اند که در این صورت بهتر است بگوییم هنوز هم دیر نشده است اگر بالای 100 سال سن نیز دارید می‌توانید این ورزش را شروع کنید.
برخی از افراد تصور می‌کنند که ورزش تیراندازی با کمان تنها یک بازی می‌باشد و تنها خاصیتی که دارد، خاصیت سرگرم کنندگی و تمرین نشانه گیری می‌باشد که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این سرگرمی مانند تمامی ورزش‌هایی که وجود دارد، می‌تواند اثرات مثبتی را روی جسم و روان افراد بگذارد، زیرا ورزش تیر و کمان می‌تواند نقش مهمی در سلامتی و افزایش قدرت بدنی افراد داشته باشد و از طرفی می‌تواند نقشی مهم‌تر را در افزایش اعتماد به نفس و تمرکز داشته باشد.

کمان‌هایی که امروزه آن‌ها را به صورت گسترده مشاهده می‌کنیم کمان‌های ریکرو هستند که با توجه به سرعت و قدرت و جنس قبضه شناسایی می‌شوند که در ادامه در مورد تمامی این قسمت‌ها، صحبت می‌کنیم.

تمرین تیراندازی

کمان ریکرو بسیار شبیه به کمان‌های سنتی هستند و ساختار ساده‌ای نیز دارند که در این مورد می‌توان به قبضه و زه و بازو اشاره کرد که قسمت‌های اصلی این کمان را ایجاد می‌کنند. این کمان می‌تواند برای افرادی که تازه کار هستند بسیار مناسب باشد و البته در مسابقات بین المللی نیز می‌تواند نقش مهم و گسترده‌ای را داشته باشد زیرا مسابقات با استفاده از این کمان انجام می‌شود.

در مورد کمان‌های ریکرو می‌توان به این نکته اشاره کرد که این نوع از کمان‌ها، شیوه کار ساده‌ای دارند و می‌توان به راحتی کار با آن را فرا گرفت اما کسب مهارت در آن می‌تواند مهم و سخت باشد. کمان‌های دیگر مانند کمان کامپوند و زنبوری نیز امکانات و طرفداران خاص خود را دارند ولی اگر تازه کار هستید استفاده از این کمان‌ها را به زمانی دیگر موکول نمایید و اکنون با استفاده از کمان‌های ریکرو کار خود را شروع نمایید.

خصوصیات کمان کامپوند پیشرفته‌تر از کمان‌های ریکرو می‌باشد و با استفاده از قرقره‌هایی که بین زه و بازو قرار داده است به راحتی می‌توان نیروی وارد شده از طرف انسان را کمتر کرد زیرا قرقره‌ها نیروی وارد شده توسط انسان را به چند برابر تبدیل می‌کنند. در واقع بهترین ویژگی‌های کمان‌های کامپوند می‌تواند به نشانه گیری بهتر کمک کند زیرا قدرت و تمرکز خود را می‌توانیم روی موارد دیگری قرار دهیم و به قدرت زیادی برای کشیدن زه نیاز نداریم.

کمان زنبورکی

کمان زنبورکی یا کمان کراسبو نوع پیشرفته‌تری از کمان‌ها هستند که به کمان‌های تفنگی نیز معروف‌اند، زیرا شکل ظاهری آن‌ها، به شکل تفنگ می‌باشد با این تفاوت که به جای فشنگ، تیر در آن قرار می‌گیرد و برای شکار و یا حتی استفاده در ارتش و نیروهای مسلح می‌تواند بسیار مفید باشد.

ساختار کمان کراس‌بو برای پرتاب تیر تنها نیاز به نشانه گیری و فشار دادن ماشه دارند تا بتوانند به راحتی تیر را آزاد نمایند و با استفاده از آن بتوانند کارهایی را در این مورد انجام دهند.

یکی از مواردی که می‌تواند برای افرادی که به شکار علاقه زیادی دارند قابل استفاده باشد کمان‌های تفنگی هستند زیرا استفاده آسان‌تری دارند و می‌توانند آن را به راحتی روی هدف تنظیم کنند و شلیک نمایند.

تمرین تیراندازی

کمان‌های آموزشی به این دلیل که افراد توانایی استفاده از آن را به صورت اولیه ندارند می‌تواند زودتر خراب شود در نتیجه برای شروع بهتر است که کمان‌های با قیمت‌های مناسب‌تری را تهیه نماییم.

در واقع کمان‌های آموزشی با کمان‌های حرفه‌ای از نظر جنس متفاوت است، به این صورت می‌توان گفت که این نوع از کمان‌ها را برای استفاده و کاهش قیمت از چوب و پلاستیک می‌سازند که استحکام کمتری دارد و تاب بر می‌دارد به همین دلیل برای کمان‌های آموزشی از قبضه‌های آلومینیومی استفاده می‌شود که به روش تزریق آن را به سایر قطعات کمان متصل می‌کنند.

سرعت پرتاب تیر به قدرتی وابسته است که با استفاده از آن زه را می‌کشند در واقع هر چه زه با قدرت بیشتری کشیده شود می‌توان قدرت بیشتری را نیز از آن انتظار داشت. میزان قدرتی که برای کشیدن زه این کمان‌ها نیاز است، چیزی در حدود 26 تا 42 پوند می‌باشد که برای افراد متفاوت با قدرت‌های مختلف می‌تواند متغیر باشد و فرق کند.

ورزش لوکس یا همه پسند

برای تیراندازی با کمان نیاز به تهیه کمان مناسب داریم که در این صورت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این نوع از کمان‌ها را می‌توان با استفاده از روش‌هایی که دارند، تهیه کنیم از جمله خرید به صورت اینترنتی و حضوری.

اما چیزی که در اینجا اهمیت دارد قیمت‌های بالایی است که این نوع از وسایل به همراه دارند، اما بهتر است بدانید که با صرف کمی پول می‌توانید سلامت جسمی و فکری خود و خانواده را تنظیم نمایید. در حالت کلی این ورزش دارای خواص زیادی برای روح و جسم انسان‌ها به ارمغان می‌آورد که از جمله این موارد می‌توان به افزایش  تمرکز، گردش خود بالا و افزایش اعتماد به نفس می‌انجامد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *