بهترین کمان‌های کامپوند

بهترین کمان‌های کامپوند طراحی شده‌‎اند تا تمرین و مهارت‌های تیراندازی شما را به سطح بالاتری برسانند. سهولت در استفاده از کمان‌های کامپوند باعث می‌شود تا دست خالی از میدان رقابت خارج نشوید.

سیستم بهترین کمان‌های کامپوند به گونه‌ای طراحی شده است که کماندار تنها به حدود 20 تا 30 درصد تلاش برای تیراندازی نیاز داشته باشد.

بهترین کمان‌های کامپوند بسیار سریع‌تر از کمان‌های سنتی شلیک می‌کنند. بدان معنی که تیر در فاصله بیشتری و با سرعت بالاتری قادر به پرواز خواهد بود.
امروزه و با توجه به اینکه نظر تعداد بیشتری از افراد به سمت این کمان‌ها جلب شده است، کمان‌های کامپوند در انواع مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند.

بهترین کمان‌های کامپوند

بهترین کمان‌های کامپوند در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند که عبارتند از:

  1. کمان شکار رپتور
  2. کمان ساس
  3. کمان تیراندازی مارتین
  4. کمان شکاری
  5. کمان رادیکال
  6. کمان تیراندازی الماس
  7. کمان کروزر
  8. کمان کامپوند DefCon M7Z
  9. کمان کامپوند PSE
  10. کمان کامپوند هویت

در ادامه هر یک از کمان‎ها را توضیح خواهیم داد.

1- کمان شکار رپتور

این کمان کامپوند برای شکار، تمرین تیراندازی و کسب مهارت کاربرد دارد. این کمان گزینه‌ای عالی برای تیراندازانی است که مایل به تنظیم کمان هنگام استفاده از آن را دارند.
طول این کمان حدود 24.5 تا 31 اینچ می‌باشد و وزن آن بین 30 تا 70 پوند متغیر خواهد بود. این کمان کامپوند دارای بخش‌های آلومینیومی با صفر درصد پلاستیک می‌باشد، به صورتی که قادر به شلیک یک تیر با سرعت 315 فوت در ثانیه می‌باشد.
لوازم جانبی مانند پیک دید و یا تثبیت‌کننده به همراه این کمان عرضه می‌شوند.

2- کمان ساس

این کمان کامپوند به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی توسط کمانداران قابل استفاده می‌باشد. وزن این کمان از 55 تا 77 پوند قابل تغییر می‌باشد و قادر به هدف گرفتن طعمه‌های کوچک و متوسط خواهد بود.
آرشه کمان ساس به طول 26 تا 30 اینچ متغیر می‌باشد و با سرعت حداکثر 270 فوت در ثانیه قادر به شلیک تیر خواهد بود.

3- کمان تیراندازی مارتین

یکی از بهترین کمان‌های کامپوند، کمان تیراندازی مارتین است. این کمان کامپوند به طور خاص برای کمانداران دست راست طراحی شده است.

سرعت ارائه شده توسط این کمان قابل توجه و حدود 340 فوت در ثانیه می‌باشد. استفاده از کربن در ساخت این کمان کامپوند باعث شده تا آن به یک کمان بادوام و سبک وزن تبدیل شود.

کمان کامپوند ساخته شده از کربن قدرت و دقت عالی را برای تیراندازان فراهم می‌آورد. همچنین این کمان دارای عملکرد آرام و به دور از لرزش می‌باشد.

4- کمان شکاری

این کمان کامپوند برای بهبود در دقت کمانداران طراحی شده است، زیرا یک وسیله تیراندازی جمع و جور را با بالاترین سرعت و تعادل ارائه می‌دهد. کمان شکاری به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام تیراندازی کمترین صدا را تولید می‌کند و در عین حال با بیشترین سرعت تیر را به سمت هدف پرتاپ می‌کند.

5- کمان رادیکال

کمان کامپوند رادیکال یک سیستم قابل تنظیم را به کمانداران ارائه می‌دهد. این کمان برای استفاده توسط افراد چپ دست قابل تنظیم می‌باشد، در عین حال دارای طول قابل تنظیم از 17.5 تا 30 اینچ را خواهد داشت.

این کمان قادر به شلیک تیر با سرعت 295 فوت در ثانیه خواهد بود. تجهیزاتی مانند پیک دید و شتاب دهنده به همراه این کمان ارائه می‌شوند.

6- کمان تیراندازی الماس

نحوه طراحی و ساختار این کمان برای مبتدیان و کمانداران جوان مناسب می‌باشد. همچنین دارای قابلیت‌های تنظیم در طول و وزن می‌باشند.
کمان کامپوند الماس به همراه رینگ‌های راحتی برای مچ دست، تثبیت‌کننده و پیک دید ارائه می‌شوند.

7- کمان کروزر

این کمان شکاری یک گزینه ایده ‎آل برای کسانی است که نیاز به یک کمان کامپوند دارد. از لحظه‌ای که این کمان را برای استفاده از جعبه خود خارج می‌کنید، تا زمانی که آن را به جعبه بازگردانید، این کمان سرکوب‌گر و مقاوم عمل خواهد کرد.
کمان کامپوند کروزر از آلومینیوم سبک و بادوام ساخته شده است و قادر به شلیک تیر تا 310 فوت بر ثانیه می‌باشد.

8- کمان کامپوند DefCon M7Z

یکی از بی نظیر‎ترین کمان‌ها در بازار امروز، این کمان می‌باشد. سرعت چشمگیر آن در پرتاب تیر باعث شده تا میان تیراندازان از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

این کمان با یک قطعه پشتیبان ارائه می‌شود و طول آرشه آن حدود 30.5 اینچ می‌باشد.

9- کمان کامپوند PSE

برای کماندارانی که به دنبال کسب مهارت و حرفه‌ای شدن می‌باشند، خرید تیر و کمان با این مدل گزینه مناسبی خواهد بود.
این کمان دارای محوری به طول 30 اینچ می‌باشد و می‌تواند تیرها را با سرعت 336 فوت در ثانیه به سمت هدف پرتاب نماید.

10- کمان کامپوند هویت

کمان‌های هویت به عنوان یکی از بهترین طرح‌های ساخته شده با کربن می‌باشند.
کربن مزایای متعددی در ساخت کمان از جمله کاهش ارتعاش، دوام و دقت خواهد داشت. کمان‌های کامپوند هویت، با کاهش لرزش و افزایش قدرت و سختی ارائه می‌شوند.

راهنمای خرید بهترین کمان‌های کامپوند

اولین گام برای یافتن یک کمان کامپوند، تعیین قرارگیری چشم غالب شما برای تیراندازی می‌باشد. این مورد اغلب به عنوان “سلطه چشم” در تیراندازی نامیده می‌شود.

به این دلیل که مغز ما برای نگاه کردن به یک چشم‌انداز، به کمک یکی از چشم‌ها عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. معمولا چشم غالب شما در همان سمتی است که نوشتار غالب و یا پرتاب دست شما در آن سمت قرار دارد.

طول کمان یکی از مهم‌ترین عوامل در عملکرد آن می‌باشد. مهم است که توجه داشته باشید و یک کمان خیلی کوتاه و یا خیلی بلند را تهیه نکنید. وزن کمان کامپوند در کنار طول آن می‌تواند در بهبود عملکرد شما در هنگام تیراندازی موثر باشد.
متاسفانه هیچ فرمول قطعی برای تعیین وزن کمان وجود ندارد.

با این حال یک توصیه کلی برای کمانداران مبتدی این است که از کمان‌های سبک وزن استفاده کنند. همانطور که قدرت و تجربه بیشتری را در تیراندازی به دست می‌آورید، می‌توانید به مرور کمان‌هایی با وزن بیشتری انتخاب نمایید.

تاثیر بودجه در انتخاب نوع کمان

مورد مهم برای بسیاری از افراد هنگام خرید یک کمان کامپوند، هزینه و بودجه موردنیاز می‌باشد. کمان‌های کامپوند در قیمت‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند.
تصمیم به چگونگی صرف هزینه برای خرید بهترین کمان‌های کامپوند به شما و اهدافتان بستگی خواهد داشت. اما مهم است که این نکته را به خاطر داشته باشید که کمان‌های کامپوند با هزینه‌های بالا، لزوما به معنی کمان‌هایی با کیفیت نمی‌باشند.

سوالی که برای بسیاری از کمانداران پس از انتخاب یک کمان مناسب به وجود می‌آید، این است که چه مدت طول می‌کشد تا آن‌ها به یک تیرانداز واقعی تبدیل شوند؟
پاسخ به این سوال در درون آن‌ها می‌باشد. به این معنی که پاسخ به آن از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود و به تمرین و مهارت‌های هر کماندار در تیراندازی بستگی خواهد داشت.

اینکه شما به کمان به چشم یک وسیله تفریحی نگاه کنید و یا یک وسیله برای کمک به شما در مسیر قهرمانی، به هیچ کس غیر از شما بستگی نخواهد داشت.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *