ورزش تیر و کمان

ورزش تیر و کمان مانند سایر ورزش‌های دیگر دارای خواص و فواید بسیار زیادی است. ورزش تیر و کمان به بالا بردن تمرکز و دقت شما کمک می‌کند، در صورتی که بخواهید میزان تمرکز و دقت خود را افزایش دهید می‌توانید با استفاده از این ورزش تقویت کنید. همچنین تیراندازی با تیر و کمان به تقویت عضلات بدن و تقویت سیستم عصبی بدن کمک می‌کند.
ورزش تیر و کمان یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌توان آن را در تمامی‌ سنین انجام داد. این ورزش از سن کودکی تا سنین میانسالی انجام داد. تیراندازی با کمان از ورزش‌هایی است که هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان با کمان ورزشی که می‌توانید آن را تا آخر آن زندگی خود آن را انجام دهید. ورزش تیر و کمان از ورزش‌هایی است که می‌توانید در تمامی‌ فصول و تمامی‌ روزهای سال آن را انجام دهید این ورزش از ورزش‌هایی است که به راحتی می‌توانید در یک سالن ورزشی یا فضای آزاد انجام دهید.

تیراندازی با کمان انواع مختلفی دارد که به سه نوع تیر و کمان در بازار موجود است که مهم‌ترین آن‌ها شامل:

  1. تیر و کمان ریکرو
  2. تیرو کمان کراسبو
  3. تیر و کمان کامپوند

ورزش تیراندازی با کمان

کمان ریکرو بیشتر از سایر تیر و کمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسانی که برای اولین بار است که می‌خواهند تیراندازی استفاده کنند و به این ورزش روی بیاورند بهتر است که در ابتدای کار از تیراندازی با تیر و کمان ریکرو استفاده کنند. از این نوع تیر و کمان بیشتر برای تفریح و سرگرمی‌ همچنین برای برگزاری مسابقات ملی استفاده می‌شود.

اما یکی از کاربردهای مهم دیگر این نوع تیر و کمان برای افرادی است که به شکار می‌روند می‌توانند از این نوع تیر و کمان برای شکار حیوانات مانند گوزن، گراز، خرس، گرگ، شترمرغ و سایر حیوانات وحشی دیگر در جنگل، کوهستان و فضاهای باز استفاده نمایند. روش‌هایی برای یادگیری تیراندازی با تیر و کمان وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید یک تیرانداز حرفه‌ای شوید.

امروزه یکی از مقرون به صرفه بودن تمرین کردن و مهارت کسب نمودن نیروهای نظامی‌ برای تیراندازی کردن استفاده از تیر و کمان ریکرو است که می‌توانند از طریق این نوع تیر و کمان به راحتی نشانه مورد نظر را هدف گیری نمایند و باعث تقویت و قدرت دید و هدف گیری نیروهای نظامی‌ گردد.

ورزش تیراندازی با کمان

در گذشته برای نیروهای نظامی‌ بیشتر از تفنگ‌ها و تیرها و ساچمه‌ها در میدان‌های تیر استفاده می‌کردند این کار باعث هزینه بر بودن آن برای یک کشور می‌شد و به اقتصاد کشور لطمه وارد می‌کرد در حالی که امروزه به دلیل تولیدکنندگان تیر و کمان در کشور باعث شده است که تمامی‌ هزینه‌ها به صفر برسد و دیگر مشکلات و کمبودهایی در رابطه با هزینه وجود نداشته باشد. تیراندازی با تیر و کمان علاوه بر این که یک ورزش برای تندرستی و سلامت بدن است به عنوان یک ورزش مفرح و سرگرم‌کننده نیز محسوب می‌شود.

این ورزش را می‌توانید حتی به صورت انفرادی و یا به صورت گروهی و تیمی‌ با خانواده انجام دهید. تیر و کمان از ورزش‌هایی است که می‌توانید آن را در تمامی‌ فضاهای موجود اعم از جنگل، حیاط منزل، سالن‌های سرپوشیده، زمین‌های خاکی و یا هر جایی دیگر انجام دهید.

مهم‌ترین عواملی که ورزش تیر و کمان را از سایر ورزش‌های دیگر متمایز می‌کند به شرح زیر است:

1. انجام دادن ورزش تیر و کمان برای تمامی‌ افراد امکان دارد و خوشبختانه هیچ نوع محدودیت سنی و حرکتی در این نوع ورزش وجود ندارد.

ورزش تیراندازی با کمان

2. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ورزش تیر و کمان را تمامی‌ افرادی که حتی دچار یک سری از بیماری‌ها از قبیل اوتیسم، سندرم دان و یا حتی معلولیت‌هایی از جمله فلج، نابینایی هستند نیز می‌توانند انجام دهند.

3. در گذشته‌ها دور و حتی بعضی از افراد هستند که امروزه حتی از این نوع تیراندازی با کمان برای تهیه غذا و شکار استفاده می‌کنند.
ورزش تیر و کمان به عنوان یکی از ورزش‌های مهم و اساسی پارالمپیک محسوب می‌شود که قهرمانان بسیار خوبی نیز چه در کشورمان و چه در سایر کشورهای دیگر وجود دارد.

سایر عوامل دیگر که تیر و کمان را از سایر ورزش‌های دیگر متمایز می‌کند عبارت است از:

1. این نوع کمانداران شکاری برای این کمان‌ها بهتر است از کمان کراسبو استفاده کنید.

2. تیراندازی با کمان از جمله ورزش‌هایی است که وارد پارالمپیک شده است.

ورزش تیراندازی با کمان

3. اگر به دنبال ورزش هیجان‌انگیز و شگفتی‌آور هستید می‌توانید به این ورزش بپردازید.

4. تیراندازی با کمان به صورت چندین مدل انجام می‌شود. احتمالاً شما هم می‌دانید که تیراندازی با تیر و کمان فقط محدود به یک نوع فیس و مسافت نمی‌شود. شما می‌توانید این نوع ورزش را در مسافت‌های مختلف انجام دهید. می‌توانید از فید یا ‌تری دی و غیره تیراندازی کنید.

5. تیراندازی با تیر و کمان نیاز به تخصص و مهارت زیادی ندارد و حتی شما نیز در صورتی که بخواهید برای اولین بار از این تیر و کمان استفاده کنید می‌توانید با خرید و تهیه تیر و کمان‌های آموزشی یا تیر و کمان‌های سنتی کلاسیک می‌توانید استفاده کنید و با استفاده از یک مربی و استاد در مورد نحوه تیراندازی با تیر و کمان را آشنا شوید.

6. تیر و کمان از ورزش‌های مهیج و نشاط آوری است که می‌تواند افراد زیادی به خصوص جوانان و نوجوانان از سنین 14 الی 15 به بعد را شیفته و مجذوب خود نماید.

تمامی‌ مواردی که بیان شد از خصوصیات و ویژگی‌های تیر و کمان است که به شما می‌توانم پیشنهاد کنیم که حتماً این ورزش را دنبال کنید و از آن لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *