برترین کمان‌‌های کامپوند

سال‌هاست که بسیاری مدعی هستند که کمان‌ کامپوند از برتری نسبت به کراس‌بو برخوردار می‌باشد. این ادعا که کمان کراس‌بو تنها در فاصله صد متری به خوبی عمل می‌کنند و آن‌ها چیزی کمتر از یک اسلحه کوچک می‎باشند که تنها قادر به پرتاب تیر هستند، مواردی است که در میان افراد بی اطلاع جریان دارد.

همچنین بسیاری از افراد بر این باورند که کراس‌بو، نا امن بوده و توانایی شلیک با آن بسیار آسان‌تر از کمان‌ کامپوند می‌باشد. با این وجود کسانی که با استفاده از کمان کراس‌بو اقدام به تیراندازی کرده‌اند، می‌دانند که این ادعاها چیزی به جز یک تلاش بی قید و شرط برای بی اعتبار ساختن این کمان‌ها نمی‌باشد.

تفاوت اصلی میان کمان‌ کامپوند و کراس‌بو

برای درک بهتر ادعاها و نظریه‌ها بهتر است که از تفاوت میان کمان‌ کامپوند و کراس‎بو به خوبی آگاه باشید.
کامپوند نوعی از کمان است که لازم است آن را به صورت افقی نگه دارید.
کمان‌های کراس‌بو برخلاف کمان‌ کامپوند به صورت افقی نگه داشته می‌شوند و می‌توانند بسیار راحت‌تر از کمان‌های کامپوند حمل شوند.

بی شک بسیاری از شما انواع این کمان را در صحنه‌های جنگی فیلم‌های سینمایی مشاهده کرده‌اید.
بسیاری از طرح‌های مدرن در این کمان‌ها بسیار شبیه به تفنگ می‌باشند و برخی از آن‌ها تنها برای پرتاب کردن تیر ساخته شده‌اند.

کمان‌ کامپوند در تیراندازی تاثیر می‌گذارد و برای پرتاب کردن تیر بسیار راحت‌تر می‌باشد.
همچنین آن‌ها نیاز به دقت بیشتر و مراقبت دقیق‌تر در تیراندازی خواهند داشت.

برای بسیاری از افرادی که ترجیح می‌دهند تا شلیک سریع‎تری داشته باشند، کمان کراس‌بو انتخاب بهتری خواهد بود.

نکته‎ی دیگری که در مورد کراس‌بو وجود دارد، این است که آن‌ها می‌توانند توسط افرادی که دارای معلولیت هستند و قادر به شلیک و تیراندازی در هنگام ایستادن نمی‌باشند یا در ناحیه شانه دچار آسیب‌دیدگی می‌باشند، استفاده شوند.

در برخی از ایالت‌های آمریکا، این کمان‌ها توسط افرادی که دارای سن خاصی هستند، استفاده می‌شود.
کمان‌های کامپوند در اکثر ایالت‌ها قانونی می‌باشند، با این حال لازم است که مالک آن مجوز شکار را بسته به اندازه کمان در اختیار داشته باشد.

اگر درباره اینکه کدام یک از کمان‌ها بیشتر شلیک می‌کنند دچار تردید شده‌اید، بهتر است بدانید که خرید آن‌ها بسته به نیاز شما خواهد داشت.
به عنوان مثال کمان‌های کامپوند معمولا برای هدف‌های طولانی بهتر عمل خواهند کرد، هرچند این مورد به کماندار بستگی خواهد داشت.

کدام یک تیراندازی دقیق‎تری ارائه می‌دهند؟

برای کسانی که مایل به تیراندازی دقیق می‌باشند، پاسخ این سوال بسیار مهم خواهد بود.
با این حال چیزی که در واقعیت وجود دارد این است که این کار می‌تواند به تیرانداز و مهارت آن بستگی داشته باشد.

هرچند از منظر بسیاری از افراد کمان‌های کراس‌بو می‌تواند برای هدف‌گیری بهتر به کماندار کمک کند، با این حال در یک فرایند یادگیری دقیق، تیراندازی با استفاده از کمان‌های کامپوند، بسیاری از افراد منحنی یادگیری را بسیار سریع‌تر طی می‌کنند.
چرا که تیرانداز می‌تواند هدف‌های بسیار طولانی‌تر را در نظر گرفته و با سرعت بیشتری برای تیراندازی اقدام نماید.

کدام یک برای شکار بهتر خواهد بود؟

یکی از چیزهایی که ممکن است هنگام خرید یک کمان‌ کامپوند متفاوت باشد، این است که اگر کمان‌ کامپوند را انتخاب کنید، آیا حمل آن به آسانی انجام خواهد شد؟
پاسخ این سوال به هدف شما در تیراندازی بستگی دارد.
اینکه کمان‌ کامپوند را برای تمرین هدف در نظر گرفته‌اید و یا به عنوان یک سرگرمی و یا حتی با هدف شکار، می‌تواند در انتخاب شما موثر باشد.

کمان‌های سنگین‌تر برای شکار مناسب نخواهند بود، شما نوعی از تیر و کمان را احتیاج خواهید داشت که به چابکی شما در هنگام دویدن کمک کند.

با این حال بهتر است بدانید که کمان‌های کامپوند برای حمل مناسب‌تر خواهند بود، اما اگر قادر به مدیریت آن نباشید، ممکن است نتواند پاسخگوی انتظارات شما باشد.

آیا کراس‌بو برای شکار مناسب است؟

پاسخ به این سوال به طور قطعی امکان‎پذیر نخواهد بود، زیرا این کار به ترجیح و تمرین شخصی شما بستگی خواهد داشت.
در حقیقت استفاده از کمان‌ کامپوند یا کراس‌بو، با مزایا و معایب بسیاری همراه خواهد بود.

مزایای کمان کراس‌بو

1) می‌توانید تیر را تا زمانی که برای شلیک آماده شوید، در کمان نگه دارید.

2) برای شلیک سریع‌ترمی‌توانید روی کراس‌بو حساب کنید، آن‌ها معمولا می‌توانند تا فاصله 300 تا 400 متری به خوبی عمل کنند.

تیر و کمانبا این حال بهتر است بدانید که آن‌ها بسیار سنگین‌تر از کمان‌های کامپوند می‌باشند و به همین دلیل باعث ایجاد لرزش در دست کماندار خواهند شد.
به صورتی که سر و صدای ایجاد شده می‌تواند در موفقیت شکارچی موثر باشد. زمانی که از کمان‌های کامپوند استفاده کنید، در می‌یابید که آن‌ها معمولا برای استفاده و یادگیری آسان‌تر می‌باشند. به همین دلیل انتخاب اول بسیاری از کمانداران کامپوند خواهد بود.
علاوه بر شکار برای کسانی که مایل به شرکت در مسابقات تیراندازی می‌باشند و یا تنها مایل به ایجاد سرگرمی برای خود هستند، این کمان گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌‎شود.

مزایای کمان کامپوند

1) وزن سبک‌تر آن نسبت به کراس‌بو باعث می‌شود که بارگیری تیر در آن‌ها بسیار سریع‌تر باشد.

2) تنظیم کمان‌ کامپوند به سادگی انجام خواهد شد، به نحوی که هنگام استفاده از آن برای شکار، نگران سر و صدای ایجاد شده توسط آن نخواهید بود.

با این حال کسانی که این کمان‌ها را انتخاب می‌کنند، به طور معمول نیاز به مهارت و تمرین بیشتری خواهند داشت. همچنین یادگیری استفاده از آن‌ها در ابتدا کمی سخت‌ترخواهد بود.

بهترین انتخاب

واقعیت این است که بهترین انتخاب به هدف شخصی و توانایی‌های فیزیکی شما بستگی خواهد داشت. کمان کراسبو نه تنها برای یادگیری راحت‌تر است، بلکه همانطور که به آن اشاره شد برای کسانی که ممکن است دچار صدمه و آسیب شده باشند و نیاز است که تحرک کمتری داشته باشند، مناسب‌ترخواهد بود، به همین دلیل است که قبل از انتخاب آن‌ها لازم است که به نیاز و انتظارات خود از کمان توجه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *