برند تیر و کمان شکاری

احتمالاً برای شما هم جالب باشد که بدانید که برندهای معروفی که در ساخت و تهیه تیر و کمان‌های شکاری فعالیت می‌کنند چه نام دارند در این گفتار قصد داریم تا شما را با معروف‌ترین برند تیر و کمان شکاری آشنا کنیم.

معروف‌ترین برند تیر و کمان شکاری

معروف‌ترین برند تیر و کمان شکاری عبارت است از:

  1. برند کوئست
  2. برند متیوس
  3. برند پی اس ای
  4. برند بوتک
  5. برند پارکر
  6. برند کانتری یا Country
  7. برند دارتون
  8. برند هویت
  9. برند نیو برید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. برند کوئست

برند Quest از عالی‌ترین کمان‌ها است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع شرکت پکیج‌های کامل و خاصی است که همراه کمان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. بیشتر کمان‌های پکیجی از ساده‌ترین لوازم و تجهیزات استفاده می‌شوند مانند سایت، پین و رست ویسکر است؛ در حالی که پکیج‌های حرفه‌ای و البته کوبیور تنظیم شونده کیفیت مطلوب‌تری دارند. مناسب‌ترین مدل‌های کمان این شرکت Torrent و Rogue است.

کمان متیوس

2. برند متیوس

این نوع کمان شکاری در رتبه نخست بهترین شرکت‌های سازنده برخوردار است. این شرکت در ایالت ویسکانسین واقع شده است. تولیدکنندگان این نوع کمان شکاری از نوع کمان‌های کامپوندی است که بیشترین کاربرد را در شکار و مسابقات دارد.
کمان میتوس بیشترین کیفیت را در بازوها و قبضه را دارد. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری از این سیستم استفاده می‌کنند اما ابتکار و نوآوری این طرح در ابتدای امر توسط این شرکت صورت گرفت. از بهترین نمونه‌های کمان‌های میتوس می‌توان به مدل‌های تک کم Zy و Creed و مدل‌های دابل کم MR5 و MR6 اشاره کرد. کمان‌های معروف Genesis از پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین کمان کامپوند آموزشی جهان از تولیدات این شرکت هستند. مدل Monster Safari از نمونه کمان‌های شکاری بسیار گران قیمت هستند.

از آنجایی که تولیدات اغلب شرکت‌ها بیشتر متمرکز به نمونه‌های معروف تک کم است اما مدل‌های دابل کم این شرکت از پرسرعت‌ترین کمان‌هایی هستند که تاکنون ساخته شده‌اند. با توجه به قیمت بالایی که این شرکت برای کمان‌های خود دارد خط تولید این نوع کمان‌ها تحت عنوان mission باکیفیت عالی و قیمت مناسب ارائه شد. از بهترین مدل‌های کمان‌های شکاری Ballistic است که دارای سرعت 330 فوت در ثانیه است و بسیار زیبا می‌باشد.

3. برند پی اس ای

شرکت تولیدکننده تیر و کمان PSE در سال‌های نخست 1971 کار خود را از یک کارگاه کوچک در ایالت ایلینوی آغاز کرد. بعد از آن به توسان در ایالت آریزونا انتقال یافت.

شرکت پی اس ای تولیدکننده کمان‌های شکاری و مسابقه‌ای ریکرو و کامپوند و کراسبو سریع‌ترین و قوی‌ترین کمان‌های شکاری را اکنون تولید می‌کند. از مدل‌های معروف Omen Max و Evomax که به عنوان سریع‌ترین کمان‌های شکاری که دارای فونت 366 ثانیه است. بیشتر تولیدات این شرکت شامل کمان‌های دابل کم و قوی است اما نمونه‌های معروف تک کم مانند Prophecy را تولید می‌کند.

یکی از بهترین عملکردهای این شرکت مانند شرکت میتوس به صورت مجزا خط اصلی تولیدات اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه با نام Main line که تولیدات بسیار باکیفیت و قیمت بالایی دارد همچنین تنوع زیادی در بازار دارد. مهم‌ترین مزیت کمان‌های پی اس ای نسبت به میتوس این کمان همراه با یک پکیج کامل همراه با لوازم و تجهیزات کمان شکاری است که موجب گردیده است تا دست خریداران از نظر اقتصادی باز باشد.
با توجه به اینکه شکل ظاهری و زیبایی کاملا سلیقه‌ای است اما به مطابق با نظرسنجی‌هایی که در این زمینه از عموم افراد گرفته‌شده است این شرکت بهترین و زیباترین کمان‌های شکاری را تولید و ارائه می‌کند به همین خاطر بیشترین هزینه‌ها صرف طراحی و تولید قبضه‌های باکیفیت و شکیل می‌شود.

کمان بوتک

4. برند بوتک

شرکت تولیدکننده بوتک در سال 2002 تأسیس شد اما قبل از آن شخصی به نام Josh Strasheimf در سال 1999 یک نوع کمان کامپوندی طراحی کرد. با توجه به سرعت و پیشرفت و فناوری این شرکت در سال 2004 به عنوان پرسرعت‌ترین کمان معرفی شد. این کمان تحت عنوان بوتک در همان سال وارد ایران شد.

کمان‌های بوتک از نظر ظاهری بسیار باکیفیت و زیبا هستند، همچنین سرعت بالایی دارند. از نمونه‌های معروف این نوع کمان می‌توان به Assassin و ابر مدل‌های Invasion و Insanity که هم اکنون در فناوری بیناری کم و تنظیمات پیشرفته روی قرقرها منحصربه‌فرد هستند.
با توجه به اینکه بوتک تنها کمان دابل کم و سریع تولید می‌کند اما یکی از برندهای این شرکت به نام Diamond کمان‌های تک کم شکاری است که مدل Outlaw این برند از باکیفیت‌ترین کمان‌های پکیجی جهان است.

5. برند پارکر

این نوع برند کمان‌هایی که تولید می‌کند بسیار اقتصادی و مناسب هستند. مطابق با رتبه‌بندی سرعت و کیفیت ممکن است آخرین برند از 10 برند برتر و برجسته‌ای باشد در حالی که در صورت داشتن حق انتخاب برای خرید در میان تمامی برندهای برتر مناسب‌ترین انتخاب باشد.

6. برند کانتری یا Country

این شرکت که کارگاه کوچک تولیدکننده کمان شکاری است که نام آن به دلیل محدود بودن تولید و تجاری نبودن برند بسیار شنیده‌شده است. در صورتی که یکی از باکیفیت‌ترین و منحصربه‌فردترین تولیدکنندگان کمان است. از معروف‌ترین برند مدل X-Treme که از سرعتی تقریباً 330 فوت در ثانیه برخوردار است. از دیگر تولیدات و محصولات این شرکت تیرهای Speed Pro Max است. این تیرها وزن در حین اینکه وزن بسیار سبکی دارند سرعت بالایی هم دارند که نزدیک به 400 فوت در ثانیه می‌رسد.

البته باید اشاره کرد که این مدل تیر دارای دو مشکل اساسی است یکی به دلیل وزن سبکی که دارد تصور می‌کنیم که کمان خالی است و فشار بسیاری به بازوها می‌آوریم. دوم اینکه به دلیل وزن سبک آن باد زیاد می‌تواند بر دقت و تمرکز آن تأثیر منفی بگذارد.

برند هویت

7. برند دارتون

شرکت Darton تمامی محصولات خود را ارزان‌ترین تا گران‌ترین کمان تا کراسبو تولید می‌کند، اما می‌توان گفت که همیشه کمان‌هایی باقیمت‌های مناسب باکیفیت مطلوب نیز ارائه می‌شوند. از سال 2008 تاکنون یکی از نمونه‌های دارتون از جزء کمان‌های برتر سال بوده است. این کمان قیمت مناسبی دارد و بسیار باکیفیت و زیبا است همچنین از مقاومت و دوام بالایی هم برخوردار است.
از معروف‌ترین مدل‌های کمان دارتون می‌توان به DS3800 اشاره کرد که بهترین کمان‌های در سال 2012 و 2013 می‌باشند. کمان دارتون نسبت به کمان‌های متیوس و PSE سرعتی بالغ بر 350 فوت دارد همچنین از نظر سرعت و قدرت فوق‌العاده است.

8. برند هویت

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تیروکمان در جهان شرکت هویت است. این تیر به دلیل تجاری بودن برند و شعب مختلف کارخانه بسیار معروف و شناخته شده است. در حقیقت با صرف هزینه‌های سنگین برای تبلیغات و فروش در مناطق مختلف دنیا شهرت و اعتبار جهانی کسب نموده است. یکی از زیرمجموعه‌های سابق هویت تحت عنوان Reflex نام دارد که تا سال 2007 کمان تولید می‌کرد از کمان‌های معروف این شرکت می‌توان به Growler و Super Slam اشاره کرد.

خوب است بدانید که شرکت هویت در حال حاضر از تولیدکنندگانی است که انواع کمان‌ ریکرو شکاری را تولید و به بازار ارائه می‌کند. در ضمن فناوری کم و متوسط Cam and Half انحصاری این شرکت است. بیشتر کمان‌های شکاری هویت از دسته کمان‌های پرسرعت نیستند اما کیفیت ساخت و تولید بالایی دارند همچنین از دوام و کارایی بی‌نظیری هم برخوردار هستند و در شرایط سخت و طولانی‌مدت کار می‌کنند.

9. برند نیو برید

نیو برید مشابه شرکت کانتری محصولات تولیدی آن بسیار محدود اما باکیفیت است. از معروف‌ترین مدل‌های این نوع کمان می‌توان به Gonetix با سرعت 337 فوت در ثانیه اشاره کرد. محصولات تولیدی شرکت نیو برید بسیار باکیفیت هستند که کمتر شرکتی را می‌توان نام برد که از نحوه ساخت بازوها و قبضه آن بی‌خبر باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *