رتبه بندی تیراندازی سال 2017

آیا می‌توانید بهترین کشور در عرصه تیراندازی با تیر و کمان را نام ببرید؟
شاید فکر می‌کنید بریتانیا، تنها به این دلیل که رابین هود و دار و دسته‌اش تیراندازی را جنگل‌های شروود در آن آغاز کردند، یا اینکه فکر می‌کنید کشور چین می‌تواند برترین باشد، چرا که تقریبا همه چیز از آنجا آغاز شده است و دارای تاریخ گسترده‌ای است.

با این حال حقیقت این است که بهترین‌های تیر و کمان ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی هستند و از میان آن‌ها ایالات متحده آمریکا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تیراندازی با کمان است. طبق آمار فدراسیون جهانی در مسابقات جهان از سال 2008، کشورها علاوه بر امتیازات، بر اساس نحوه برخورد ورزشکاران در مسابقات بین‌المللی رتبه‌بندی شدند.

چگونه ایالات متحده به قله کوه تیراندازی با کمان دست یافت؟

مشارکت در باشگاه‌های توسعه جوانان در این کشور طی چند سال گذشته حدود 75 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که در سال‌های اخیر جستجوی “تیراندازی” به صورت قابل توجهی پیشرفت داشته است. این ساختار از سال‌های پیش آغاز شده بود، زمانی که کی کی لی، به عنوان مربی تیم ملی آمریکا استخدام شد.

کمانداران آمریکایی با استفاده از انواع ابزار مانند کمان کامپوند در مسابقات المپیک ظاهر می‌شوند. سیستم پیشرفته در این ابزار باعث شده است تا آن‌ها به راحتی برای ورزشکاران قابل تنظیم باشند، به صورتی که آن‌ها را قادر می‌سازد وزن آن را متناسب با توانایی‌های خود تغییر دهند.

همواره عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند منجر به بهبود وضعیت و توانایی‌های یک تیرانداز در ورزش تیراندازی با کمان شود. در همین راستا مربی تیم ملی آمریکا، اقدام به تنظیم یک رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران خود نمود. برادی الیسون، بهترین کماندار ایالات متحده آمریکا، این رژیم را در برنامه غذایی خود استفاده کرد و برای طلا در برابر کیم جون من دونگ هیون، که از نظر قانونی کور محسوب می‌شود، به رقابت پرداخت.

رتبه بندی تیراندازی سال 2017

پس از بررسی‌های انجام شده توسط این سرمربی کره‌ای، او نتایجی مبنی بر این یافت که برخی از روش‌های تیراندازی با تیر و کمان پایدار نیست، به همین دلیل درصدد برطرف کردن چالش‌های آن برآمد. او یک برنامه آموزشی جدید به منظور تنظیم میزان فشار ورزشکاران اجرا کرد. در همین راستا با بسیاری از دانشمندان و متخصصان مشورت کرد تا بداند که بیومکانیک بدن چگونه کار می‌کند و عضلات ورزشکار چگونه به تاندون‌ها و استرس پاسخ می‌دهند، تا روش جدیدی برای کاهش فشار به عضلات آسیب‌پذیر طراحی کند.
اگر به نحوه تیراندازی ورزشکاران مطرح نگاه کنید، خواهید دید که آن‌ها با تغییر موقعیت آرنج خود در زمان درست، یک زاویه مناسب ایجاد می‌کنند که این کار باعث می‌شود در هنگام به کارگیری تیر و کمان، شانه‌ها ثبات بیشتری داشته باشند و در نتیجه شلیک بسیار دقیق انجام شود. به کمک هماهنگ‌سازی قسمت‌های متحرک مربوطه، کماندار می‌تواند اتفاقات را در این راستا پیش‌بینی کند. لی معتقد است که به کمک این تکنیک شما یک پنجره بزرگ‌تر در اختیار دارید، به صورتی که به راحتی به کمک آن به هدف خود دست یابید. بسیاری از مربیان تیراندازی با تیر و کمان معتقدند که در ابتدا سخت خواهد بود که کمانداران را متقاعد سازند که به جای استفاده از کل بدن، تمرکز خود را بر روی دستان خود قرار دهند.

برترین قهرمانان جهان در سال 2017

کمانداران بزرگی در سراسر جهان زندگی می‌کنند، وجود آن‌ها باعث می‌شود که تیراندازی با تیر و کمان بسیار هیجان‌انگیز انجام شود.

  1. سارا لوپز
  2. برادی الیسون
  3. ناتان بروکس
  4. کارا کلی
  5. کریستال گاوین
  6. مکنزی براون
  7. جان دمیر
  8. استفان ‌هانسن
  9. کیم وو جین

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. سارا لوپز

اگرچه این ورزشکار تنها 21 سال سن دارد، با این حال موقعیت خود را به عنوان یک کماندار موفق برای بسیاری از رقیبان خود تثبیت کرده است. او در طول دوران جام جهانی در رده اول قرار دارد. در سال 2016 موفق به کسب هفت مدال جام جهانی شد که شش تای آن طلا بود. لوپز در طی رقابت‌های جهانی تیر و کمان در سال 2015 موفق به کسب بالاترین رتبه‌بندی در میان شرکت کنندگان شد.

2. برادی الیسون

الیسون در سال 2016، در سومین بازی‌های المپیک خود توانست که دو مدال طلا برای ایالات متحده آمریکا کسب نماید. برادی در شروع تیراندازی در سال 2017، رکورد جهانی را با 600 امتیاز شکست. الیسون همواره یکی از شانس‌های بزرگ برای پیروزی در میادین تیراندازی با تیر و کمان بوده است.

3. ناتان بروکس

بروکس در سال 2016 موفق به کسب سه پیروزی پیاپی شد و این موفقیت را تا سال 2017 نیز ادامه داد.

4. کارا کلی

کلی در سن 5 سالگی در رقابت‌ها همراه شد و تاکنون موفق به 14 قهرمانی جهان شده است. او در 15 سال ورزش حرفه‌ای خود موفق به کسب برترین رده‌های جهانی در مسابقات تیر و کمان شده است.

5. کریستال گاوین

امتیازات گاوین در سال 2016 تغییر کرد، هرچند بازگشت به اوج برای بسیاری از کمانداران آسان نیست، با این حال گاوین همچنان به پیشرفت خود در استفاده از تیر و کمان ادامه می‌دهد.

رتبه بندی تیراندازی سال 2017

6. مکنزی براون

براون در سال 2016 برای اولین بار در بازی‌های المپیک به نمایندگی از ایالات متحده آمریکا شرکت کرد. او موفق به دریافت رتبه 16 جهانی و رتبه اول کشوری شد.

7. جان دمیر

جان دمیر، یکی دیگر از نمایندگان موفق در عرصه تیراندازی تیر و کمان، توانست تا با پیروزی‌های پی در پی خود در این رشته ورزشی در سال 2017، بار دیگر همه چیز را به نام کشور خود تمام کند.

8. استفان‌ هانسن

یکی از بهترین تیراندازان جوان و هدفمند در تیر و کمان، استفان‌هانسن می‌باشد. او در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2015، در کشور خود دانمارک به پیروزی دست یافت، پس از آن به صورت منظم در مسابقات جام جهانی شرکت نمود. او در سال 2017 با پیروزی در بخش مسابقات قهرمانی مردان، موفق به کسب یک موفقیت دیگر شد.

9. کیم وو جین

کیم وو جین در سال 2016، رکورد جهانی یانگ دونگ را شکست. کسب امتیاز در عرصه تیر و کمان، به صورت باورنکردنی موفق به کسب 700 امتیاز شد. مسابقات قهرمانی تیراندازی در جهان هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. در آخرین مسابقات در سال 2015، وو جین پیروز میادین شد.

بدیهی است که بسیاری از این ورزشکاران، افرادی صاحب سبک و موفق در رشته ورزشی تیر و کمان هستند، با این حال بهتر است در این میان به ورزشکاران موفقی مانند زهرا نعمتی که پیروزی‌ها و افتخارات بسیار زیادی را برای کشورمان به دست آورده است، اشاره کنیم، به امید آنکه پیروزی‌های این بانوی ورزشکار در این عرصه بیش از پیش چشم‌نواز شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *