ورزش تیراندازی

استفاده از تیر و کمان در گذشته در ابتدا برای شکار مورد توجه قرار می‌گرفت و با گذر زمان استفاده‌های گسترده‌تری را در بر گرفت، زیرا انسان معنای مالکیت را متوجه شد و تصمیم گرفت به اینکه مالکیت بسیاری از چیزها را به دست بیاورد که در این صورت باعث ایجاد جنگ‌هایی در آن زمان می‌شد که استفاده از تیروکمان می‌توانست برنده نهایی در جنگ را تعیین نماید. امروزه استفاده از تیروکمان، معنایی متفاوت گرفته است به صورتی که می‌توان گفت استفاده از این وسیله کاربرد‌های تفریحی و ورزشی پیدا کرده است که این کاربردها می‌تواند گستردگی زیادی پیدا نماید. ورزش تیراندازی می‌تواند نقش مهمی را در آرامش جسمی و ذهنی ما ایفا کند و تمرکز در مسائل زندگی را بالاتر ببرد که در این صورت افراد می‌توانند موفق‌تر عمل کنند.
در این بین برخی از افراد امکان دارد که در همین زمان، تصمیم به آموزش تیراندازی با تیر و کمان گرفته‌اند که در این مورد می‌توان به این نکته اشاره کرد که این نوع از فعالیت‌ها در ابتدا نیاز به آموزش‌های به خصوصی دارند که در صورت فراگیری می‌تواند این ورزش را شیرین‌تر نماید.

برای شروع ورزش تیراندازی با کمان چه کار کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که برای افراد علاقه مند به ورزش تیراندازی با کمان پیش می‌آید، می‌تواند این باشد که برای شروع باید چه کار کرد؟ در جواب به این سوال می‌توان گفت که برای شروع هر کاری نیاز به یک استاد داریم که بتوانیم اصول اولیه آن را فرا گرفته و ایرادات خود را رفع نماییم.

یکی از کارهایی که برای شروع ورزش تیراندازی با کمان می‌توان انجام داد، این است که در کلاس‌هایی ثبت نام نماییم که این ورزش را آموزش می‌دهند تا بتوانیم اصول اولیه این ورزش را فرا گرفته و خود را تقویت نماییم.

برای پیدا کردن کلاس‌های تمرین تیراندازی با کمان، لازم نیست که نگران باشیم زیرا در تمامی شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها، دارای هیئت‌های تیراندازی هستند که می‌توانیم برای ثبت نام در کلاس‌های تیراندازی به آن‌ها مراجعه نماییم و پایه‌های این ورزش را فرا بگیریم.

کمان

هزینه کلاس‌ها به چه صورت می‌باشد؟

یکی از شایعاتی که در زمینه ورزش تیراندازی با کمان سیار بین مردم شیوع پیدا کرده است، این مورد می‌باشد که برای ورود به این ورزش نیاز داریم که هزینه زیادی را صرف نماییم که می‌توان گفت هزینه‌های که برای این ورزش وجود دارد، بخشی از آن در راستای خرید لوازم تیراندازی مانند کمان و تیر است و بخشی دیگر از آن برای ثبت نام در کلاس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بستگی به اینکه در کدام شهر زندگی می‌کنید، مبلغ مورد توجهی را برای استفاده از این کلاس‌ها نباید پرداخت کنید و در واقع می‌توان گفت که هزینه‌ای که برای این کلاس‌ها پرداخت می‌شود، چیزی در حدود، 12 تا 20 هزار تومان می‌باشد که مربوط به همین امسال یعنی سال 98 می‌باشد علاوه بر این که این هزینه‌ها زیاد نیست.
افرادی که در این کلاس‌ها، ثبت نام می‌کنند می‌توانند به صورت رایگان از کمان‌های موجود در باشگاه نیز استفاده نمایند که در این صورت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حتی برای شروع نیز نیاز به خرید کمان نداریم.
کلاس‌هایی که برای تیراندازی با کمان وجود دارد به نکات کلیدی و اساسی در ورزش تیر و کمان اشاره می‌کند، تعداد جلسات کمی را نیز در بر می‌گیرد، چیزی در حدود 10 الی 12 جلسه آموزشی برای یادگیری اولیه نیاز است که در جلسات ابتدایی بیشتر روی آشنایی شما با تیر و کمان است و در جلسات بعدی سعی می‌شود که مهارت‌های ورزشکاران را بالاتر ببرند.

کمان

شرایط سنی و جسمی برای ورزش تیراندازی با کمان

یکی از نگرانی‌های دیگری که در ورزش تیراندازی با کمان وجود دارد این است که آیا هر فردی می‌تواند در هر سنی این ورزش را فرا بگیرد؟ که می‌توان گفت محدودیت سنی برای این ورزش از 8 سال تا 80 سال می‌باشد و حتی افراد معلول نیز می‌توانند به یادگیری این ورزش بپردازند و تنها چیزی که برای شروع و ادامه در این ورزش وجود دارد، علاقه است.

برای خرید تیروکمان و تجهیزات مرتبط با آن مثل ریلیز کمان و یا سر تیر در ابتدا هزینه به نسبت زیادی را پرداخت می‌کنید اما بهتر است بدانید که کمان‌هایی که در کشور ایران تولید می‌شود قیمت پایین‌تری دارد، با توجه به اینکه این نوع از کمان‌ها در ایران نیز تولید می‌شود و به نسبت کمان‌های خارجی قیمت بالاتری دارد می‌توان از این کمان‌هایی که در ایران تولید می‌شود استفاده کرد و با هزینه‌ای کمتر می‌توان کمان‌هایی در حد کمان‌های آمریکایی را خریداری کرد.

کمان

ممکن است برخی از افراد این ورزش را برای زمانی استفاده نمایند که می‌خواهند تفریح خود را تکمیل کنند، که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برای تیراندازی با کمان حتما نیاز به کلاس رفتن نیست، بلکه می‌توان با استفاده از تجربه و یادگیری شخصی این ورزش را یاد گرفت، فقط بهتر است در حین صحیح و خطا به این نکته توجه کنیم که این نوع از ورزش‌ها ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد و بهتر است فردی که هنوز اصول تیراندازی با تیر و کمان را به طور کامل یاد نگرفته است و به مهارت‌های کافی در این زمینه نرسیده است، در فضایی که به کسی آسیب نمی‌رسد و با برد کم این ورزش را شروع کند تا زمانی که به حدی از حرفه‌ای شدن در این ورزش برسد که دیگر نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

یکی از کارهایی که در دین اسلام به آن سفارش شده است همین ورزش می‌باشد، زیرا دارای فواید فراوانی است که در صورت استفاده مناسب از آن می‌تواند به افراد کمک کند که برخی از مهارت‌های ذهنی و فکری خود را بالاتر ببرند.

یکی از اثراتی که این ورزش روی انسان‌ها می‌گذارد، افزایش تمرکز می‌باشد که با استفاده از روش‌هایی که برای ادامه این بازی وجود دارد می‌توان گفت امکان پذیر می‌باشد، زیرا فرد برای تیراندازی باید در ابتدا بتواند روی هدف تمرکز نماید و سپس تیر را پرتاب کند که در صورت مداومت بر این کار، ممکن است که این کار را بتوانیم به بهترین صورت انجام دهیم.

یکی دیگر از اثراتی که این ورزش به دنبال دارد، صبر است، در واقع می‌توان به این نکته اشاره کرد که انسان‌های صبور می‌توانند در این ورزش موفق شوند و انسان‌های عجول هیچ وقت نمی‌توانند در این ورزش مفید واقع شوند زیرا برای زدن تیر به هدف؛ نیاز به تمرکز بالایی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *