نشانه روی کمان

هنگامی که نشانه روی کمان خود را انتخاب کرده‌اید، نیاز به تنظیم آن خواهید داشت. استفاده از نشانه روی کمان به همان اندازه اهمیت دارد که استفاده از کمان مهم است و این وسیله می‌تواند به شما کمک کند تا بینش خود را تقویت کنید.

در نظر گرفتن آن برای تیراندازی با تیر و کمان به خودتان بستگی دارد و ممکن است کمی طول بکشد تا به استفاده از آن عادت کنید، با این حال اگر قبلا آن را تنظیم کرده‌اید، می‌توانید سریع‌تر از همیشه برای شلیک آماده شوید.
عدم وجود نشانه روی کمان مسئله مهمی نیست، اما وجود آن باعث پرتاب‌های دقیق‌تری خواهد شد. پیش از آنکه شروع به تیراندازی کنید، بهترین ایده این است که قطعات را چک کنید.

خرید تیر و کمان

چگونه از نشانه روی کمان استفاده کنیم؟

این قطعه را می‌توانید بر روی کمان کامپوند و یا ریکرو خود نصب کنید، اولین قدم این است که پیش از استفاده تیر و کمان هدف تیراندازی خود را تنظیم کنید.
اکثر کمانداران توصیه می‌کنند که از گزینه‌هایی استفاده کنید که کار شما را آسان‌تر می‌سازد، این کار موجب صرفه‌جویی در زمان خواهد شد و همواره به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود.
برای زمانی که سیبل هدف در فواصل 10، 50 و یا 60 متری قرار می‌گیرد، می‌توانید دقت خود را به کمک آن‌ها افزایش دهید.

زمانی که تیر و کمان شما آماده است، تیر را رها کنید، آنگاه در حالی که بر روی پین بالا تمرکز کرده‌اید، می‌توانید جایی که تیر فرو می‌آید را نگاه کنید، پس از آن قادر خواهید بود تا مکان قرارگیری درست تیر خود را تنظیم کنید. هنگامی که اولین بار نشانه روی را تنظیم کردید، تیر باید به طور مداوم در مرکز آن قرار بگیرد و در این حالت آماده است تا کمان را برای هم‌ترازی تنظیم کنید.
این کار برای زمان‌هایی که در یک مکان شیب‌دار تیراندازی می‌کنید، بسیار مفید خواهد بود. برای آموزش قدم به قدم تا تیراندازی با کمان، لازم است که مطمئن شوید هیچ کدام از قطعات آسیب ندیده‌اند و در سلامت کامل به سر می‌برند.

تاثیر نشانه روی تیر و کمان

به یاد داشته باشید که حتی اختلافات جزئی می‌تواند در پرواز تیر تاثیرگذار باشد. شاید در فاصله‌های کوتاه تفاوت پرواز تیر را متوجه نشوید، اما در محدوده‌های طولانی‌تر، می‌توانید به راحتی مشاهده کنید که یک نقص کوچک چگونه در مسیر حرکت تیر تاثیر خواهد داشت.

عموما می‌خواهید تا به عمق نفوذ تیر در هنگام فرود در سیبل هدف پی ببرید، می‌توانید به کمک علامت‌های موجود در آن، جایی که تیر فرود آمده است را ببینید. در صورتی که هنگام شلیک با تیر و کمان، تیر پایین‌تر از هدف قرار بگیرد،

لازم است که مجددا تنظیم شود و اگر بالای هدف قرار بگیرد، حرکت می‌کند و ثابت نخواهد بود در نتیجه دقت شما کاهش می‌یابد. می‌توانید تمرین با تیر و کمان را در فواصل 20 و 30 متری امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ مشکلی در آن وجود ندارد.
دید کلی کمان برای دقت شما بسیار مهم است و در دو مرحله اول تیراندازی دقیق با تیر و کمان می‌توانید فواصل 30 متری را انتخاب کنید، هرچند این عدد برای بسیاری از کمانداران و شکارچیان محدوده‌ای نزدیک به شمار می‌آید، با این حال به شما کمک خواهد کرد که به طور دقیق به جایی که می‌خواهید شلیک کنید.

زمانی که کار و تمرین به کمک آن را بیاموزید، قادر خواهید بود تا فاصله‌های 50 و 60 متری اقدام به تیراندازی با تیر و کمان کنید. برای استفاده از آن ابتدا پای راست و یا به طور کلی پای غالب خود را جلو قرار دهید و زمانی که کمان را نگه داشتید، لازم است که زاویه دست شما با بدنتان به صورت عمود باشد.
یک نقطه ثابت در تیر و کمان شما تضمین می‌کند که به کمک نشانه روی کمان از یک روش استفاده می‌کنید. افراد مختلف ممکن است نقطه لنگر متفاوتی داشته باشند، به عنوان مثال برای برخی افراد نقطه تکیه‌گاه آن‌ها نزدیکی صورت و دهان آن‌هاست.

خرید کمان کامپوند

در تیراندازی به ایمنی توجه کنید

اطمینان حاصل کنید که در یک نقطه امن تیراندازی می‌کنید. همواره لازم است که از اهداف خود آگاهی داشته باشید و به آنچه در اطراف و فراتر از هدفتان است متمرکز نشوید.
قبل از تنظیم نشانه روی کمان ریکرو و یا کامپوند اطمینان بیابید که گروه‌های تیر در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند. زمانی که وقت خود را برای آن اختصاص دهید، خواهید دید که تا چه حد دقت شما افزایش یافته است.

برخی از نشانه روی‌ها به این صورت است که حرکت به سمت چپ، تیر را به سمت راست هدایت می‌کند و برعکس. تا زمانی که از تنظیم دقیق نشانه روی اطمینان نیافته‌اید، پرتاب تیر را ادامه دهید تا مکان درست آن را بیابید.

راهنمایی‌های دیگر در افزایش دقت کمان

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که ممکن است به یک تنظیم دقیق برای اطمینان از دقت تیر و کمان خود نیاز داشته باشید، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار این است که تیر را به سمت یک هدف کاغذی شلیک کنید.

تولید بهترین تیر و کمان در ایران

زمانی که تیر را برای نتایج دقیق‌تر شلیک می‌کنید، اگر تیر به درستی در هدف قرار نگیرد، اندازه شفت متناسب با قبضه کمان نخواهد بود. اگر متوجه شوید که تیر طولانی و ناهموار است، می‌توانید کارهایی برای تنظیم آن انجام دهید.

نکته مهم و قابل توجه این است که تا جایی که می‌توانید با تیر و کمان خود تمرین کنید تا دقیق شوید. روش‎‌‌هایی برای یادگیری تیراندازی با تیر و کمان وجود دارد که می‌توانید با ممارست و تلاش آن‎ها را یاد بگیرید.
می‌توانید این کار را در فاصله‌های نزدیک انجام دهید، زیرا در این حالت سازگاری بیشتری خواهید داشت. تردیدی که در زمان تمرین با تیر و کمان ممکن است به سراغ شما بیاید این است که هدف‌های کوچک را دست کم می‌گیرید، اما نکته‌ای که وجود دارد می‌توانید این باشد که با تلاش‌های کوچک و پیوسته به مرور قادر خواهید بود تا به اهداف بزرگ‌تر خود دست یابید.
به مرور زمانی که متوجه شدید بهترین فاصله و نوع کمان برای شما کدام است، قادر خواهید بود تا مهارت‌های خود را افزایش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *