نکات تیراندازی با کمان

انسان همواره ذهن خلاق و هوشمندی داشته است و در زمان‌هایی که با مشکل رو به رو می‌شده است با اختراع وسایل و ابزار‌هایی می‌توانسته بسیاری از نیاز‌های اولیه خود را تامین کند.
با این حال بیشتر نیاز‌های بشری با توجه به این که در علوم و فنون بسیار زیادی نیز راه‌های پیشرفت بالایی را داشته‌اند و این که رشد فزاینده‌ای در صنعت و همین طور ابزار‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند به وجود آمد باید گفت که برخی از ابزار‌هایی که انسان به صورت اولیه از آن‌ها استفاده می‌کرد شکل بهتری به خود گرفتند و به نوعی با پیشرفت‌های روز دنیا هماهنگی یافتند.
تیر و کمان یکی از ابزار‌هایی است که انسان نیاز به استفاده از آن را در خود دید و به این نتیجه دست یافت که بتواند از تیر و کمان برای رفع نیاز‌های خود استفاده کند.
با این حال نتیجه‌ای که در این حالت به دست می‌آید بهره‌مندی از تیر و کمان‌هایی است که این روز‌ها بسیاری از افراد حتی به صورت تفریحی و سرگرمی نیز به شدت برای بهره‌مندی از آن‌ها تلاش می‌کنند.

هدفگیری

یکی از فعالیت‌هایی که انسان بیشتر اوقات از آن لذت می‌برد شکار است. البته که شکار یکی از مقوله‌هایی بوده است که در دوران گذشته نیز دارای محبوبیت‌های فراوانی در بین مردم بوده است و بیشتر اعیان و اشراف این مورد را از دسته تفریحات خود می‌دانسته‌اند و این که بتوانند با تیر و کمان بهترین بهره را داشته باشند و مهارت خود را در استفاده از آن بالا ببرند.
یکی از فعالیت‌هایی که برای انجام دادن شکار باید به آن دقت کرد در رابطه با مهارت‌هایی می‌باشد که برای تیراندازی وجود دارد در این رابطه باید گفت که مهارت‌های تیراندازی می‌توانند به صورت‌های شش گانه در بیایند.
در این مرحله مهارت‌هایی مانند تیراندازی به این شکل می‌توانند تکمیل شوند که ابتدایی‌ترین گزینه‌ای که برای آن در نظر گرفته می‌شود به این شکل است که موقعیتی که باید در آن تیراندازی صورت بگیرد باید مشخص شود.

در این مرحله افراد باید بتوانند موقعیت خود را شناسایی کنند و این که هدف خود را برای به کارگیری تیروکمان در نظر داشته باشند. برخی از افراد تنها برای شکار از تیر و کمان استفاده می‌کنند و برخی نیز برای این که بتوانند مهارت خود را در این زمینه بالا ببرند از تیر و کمان استفاده می‌کنند.
در هر صورت با هر حالتی از نیاز که از تیر و کمان استفاده می‌شود باید ابتدا موقعیت شناسی خوبی را از آن به دست آورد و بعد از این که شناسایی موقعیت به درستی انجام شد بتوان از مهارت‌هایی که برای تیراندازی وجود دارد بهره‌مند شد.
پیکان، یا در اصل همان تیری که برای کمان ساخته شده است باید در محل مناسب خود قرار داده شود و بعد از این که تنظیمات کمان به شکل درست خود ایجاد شد باید آن را شلیک کرد.

البته قبل از این که پیکان زده شود باید از قرارگیری درست آن بر روی کمان اطمینان حاصل کرد تا تیر به درستی به هدف اصابت کند. حال که تیر در جای خود قرار داده شده است مرحله بعد کشیدن کمان است که باید آن را تا جایی که قدرت بازو‌ها همراهی می‌کنند کشید و هدف را در نظر داشت. این که بتوان هدف گیری خوبی را در تیر و کمان داشت، بسیار مهم است برخی از افراد از بازوان قدرتمندی نیز در این زمینه برخوردار هستند و به راحتی می‌توانند کمان را بکشند؛ اما در این میان اگر هدف گیری خوبی از آن‌ها وجود نداشته باشد باعث بروز مشکلات زیادی برای افراد می‌شود.
با توجه به این موضوع باید گفت که برای افرادی که به دنبال حرفه‌ای شدن در این زمینه هستند هدف گیری یکی از نکات مهم و مثبتی است که باید در ورزش تیراندازی با کمان رعایت شود.

تیراندازی با کمان

به هر حال هدف گیری در تیراندازی با کمان یکی از نکات اصلی و مهم در بهره‌مندی از تیر و کمان می‌باشد و باید به درستی از آن استفاده کرد.
بعد از این که هدف گیری انجام شد باید کمان را رها کرد تا تیر و به هدف مورد نظر اصابت کند.
البته که در شکار موقعیت شناسی و هدف گیری دو فاکتور مهم هستند که باید برای هر فرد کمانداری این دو حالت وجود داشته باشد تا بتواند فرایند شکار را به خوبی انجام دهد.

شکار زمانی دارای لذت فراوانی خواهد بود که بتوان هدف مورد را نظر را در آن به دست آورد. بنابراین هدف از شکار به دست آوردن حیواناتی است که در طبیعت رها هستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد که این بهره‌مندی در حالتی‌های متفاوتی وجود دارد و شکل خاص به خود را می‌تواند داشته باشد.
با این حال استفاده درست و بهینه از تیر و کمان می‌تواند فاکتور مناسبی باشد برای این که شکار‌های خوبی از آن به دست آید و از نظر تفریحی نیز یک تفریح سالم و بی خطر باشد.

موقعیت خود را ثابت کنید

زمانی که از تیر و کمان استفاده می‌شود باید موقعیت خود را از نظر مکانی و همین طور شرایط ایستادن به خوبی مهیا سازید تا بتوانید شکل درست و استانداردی را برای خود داشته باشید.
بنابراین برای داشتن موقعیت مناسب باید در حالتی که ایستاده هستید ابتدا پای خود را به عقب بگذارید و کمی به سمت جلو خم شوید.
البته که باید پا‌ها به اندازه عرض شانه باز باشند تا بتوان شکل درستی از ایستادن را انجام داد. در این مرحله هدف مشخص می‌شود و باید موضع گیری درستی را از آن به دست آورد.

در تیراندازی با کمان باید این نکته را در نظر داشت که احساس راحتی و تعادل دو فاکتوری می‌باشد که در حالت بهره‌مندی از آن وجود دارد.
اگر تعادل در استفاده از تیر و کمان برای افراد وجود نداشته باشد باعث می‌شود که فرد احساس راحتی خود را از دست بدهد و بیشتر دچار اضطراب و مشکلاتی از این دست شود.
بنابراین در این شرایط باید از تعادل درستی برخوردار بود تا بتوان احساس راحتی و تعامل بیشتری را در رابطه با فرایند تیراندازی به دست آورد و از آن بهره‌مند شد. در هر صورت استفاده از هر وسیله‌ای مهارت‌های لازم به خود و همین طور دانش مرتبط با خود را می‌طلبد که بهره‌مندی از تیر و کمان نیز فاقد این موضوع نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *