بازی آرچری تگ

بازی آرچری تگ یکی از بازی‌های بسیار هیجان‌انگیز و جدید است، افراد علاقه زیادی به بازی کردن آن دارند.
این بازی از بازی‌های جدید گیم آن می‌باشد. بازی‌های گیم آن از سری بازی‌هایی هستند، کاتالوگ‌ها و راهنمایی‌های بسیار کمک کننده دارند؛ در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها از آن استفاده می‌کنند. اما ممکن است، شما تا به حال درباره آرچری تک نکاتی نشنیده باشید. این نوشته می‌تواند، برای شما موثر باشد؛ تا هم با این بازی آشنا بشوید؛ هم این که قوانین آن را به درستی استفاده کنید. 

تعریف بازی آرچری تگ

بازی آرچری تگ یک بازی مهیج جدید و جذابی است، همه سنی می‌توانند آن را انجام بدهند، لذت بسیار زیادی را با تیر و کمان ببرند.
این ورزش بسیار خاص و فوق العاده حتی برای مهمانی ها، تولد، جشن ارتقای شغلی و دورهمی می‌تواند بسیار مناسب باشد.

آرچری تگ یکی از بازی‌های پرتحرک است، افراد برای بالا بردن سطح انرژی خودشان نیز می‌توانند، از آن استفاده کنند.

بازی آرچری تگ ترکیبی از بازی‌های مختلف مانند بازی وسطی، بازی‌های مبارزه‌ای و مهارتی است که با استفاده از کمان آن‌ را انجام می‌دهند. بازیکن‌ها تیر‌های غیر کشنده را به یکدیگر پرتاب می‌کنند، تا امتیاز بگیرند، بعد با استفاده از پرتاب تیر اعضای گروه مقابل را حذف می‌کنند. 

این بازی از سری بازی‌های بسیار پرطرفدار به حساب می‌آید، که برای مهمانی‌ها می‌تواند یک بازی سرگرم کننده نیز باشد.

بازی آرچری تگ

قوانین بازی آرچری تگ

قوانین بازی که برای آرچری تگ وجود دارد، به این صورت است؛ که در مدت زمان مشخص یک گروه باید بتواند بیشترین امتیاز را کسب کنند، تا تمامی اعضای گروه مقابل را حذف کنند. 

روش انجام بازی آرچری تگ

زمانی که قصد دارید، بازی آرچری تگ را انجام دهید؛ باید برای انجام این بازی آماده بشوید. دو گروه مختلف مخالف هستند با استفاده از یک خط از یکدیگر جدا می‌شوند. در هر بازی با قرار دادن کمان‌ها در پشت خط و با شلیک به مرکز زمین بازی را شروع می‌کنند. بازیکنان باید در پشت خط قرار بگیرند. با استفاده از علامت داور بازیکنان به مرکز زمین می‌روند.

تا جایی که ممکن است؛ تیرها را جمع می‌کنند. بازیکنان باید سریع به جای خودشان برگردند. با استفاده از تیر‌هایی که جمع کرده‌اند، شلیک را شروع می‌کنند. این بازی جنب و جوش زیادی دارد، و بازیکنان دائماً در حال حرکت هستند. 

بازیکنان زمانی بازی را شروع می‌کنند، که در قسمت مشخص شده قرار بگیرند، برای مبارزه آماده شوند. با استفاده از تیرها شروع می‌کنند. اگر بازیکن در مرکز زمین قرار بگیرد، نمی‌تواند شلیک کند، دیگران نمی‌توانند به آن‌ها شلیک کنند.
بازیکنان زمانی که به مرکز زمین می‌روند، می‌تواند کار کنند، و فعالیت‌های خودشان را انجام بدهند. آن‌ها اگر در زمان مشخص شده به زمین برنگرد، از سوی داور اخطار می‌گیرد.
اگر این خطاها دوباره تکرار شود، یک امتیاز از تیم کم می‌شود. 

بازی آرچری تگ

روش‌های امتیازگیری در بازی آرچری تگ

بازی آرچر تگ یک بازی فیزیکی و بدنی به حساب می‌آید، برای زمان‌های محدودی از آن استفاده می‌کنند. معمولاً مدت زمانی که برای انجام این بازی وجود دارد، ۵ دقیقه می‌باشد. در پایان زمان بازی تیمی که توانسته است، بیشترین امتیاز را جذب کند؛ به عنوان برنده به حساب می‌آید.
اگر زمان بازی تمام شود، تیم برنده هنوز مشخص نشده باشد؛ بازی به وقت‌های اضافه می‌رود. هر بازیکن در وقت اضافه یک تیر می‌گیرد. اولین کسی که بتواند ضربه را کاملاً درست بر اساس قانون بزند، برنده اعلام می‌شود. 

هرگاه به بدن یا هر قسمتی از لباس، کمان، تیر و قسمت‌های دیگر برخورد کند؛ امتیاز به تیرانداز تعلق می‌گیرد. بازیکنان تیم و تیم مقابل باید بتوانند‌ها را در امتیازاتی را دریافت کنند، بتوانند امتیاز‌های بسیار زیادی را به دست بیاورند. 

روش‌هایی برای حذف بازیکنان حرفه‌ای که به دنبال هیجان بیشتری هستند، معمولاً به دنبال روش حذف بازیکن هستند. در این روش بازیکنان با یکدیگر برخورد می‌کنند. بازیکنان با هم درگیری می‌کنند.

اگر هم تیمی‌ها بتوانند یک تیر را در هوا بگیرند، یا یکی از پنج تیر تیم حریف را بگیرند، بازیکنی که بیرون رفته است، می‌تواند به زمین برگردد. زمانی که بازی به پایان می‌رسد، این که بازیکن تیر و هدف بیشتری داشته باشد، به عنوان تیم اصلی شناخته می‌شود. 

اگر بازی در وقت پایان برنده نداشته باشد، به وقت اضافه می‌روند. داور وقت اضافه را اعلام می‌کند. در وقت اضافه هر بازیکن حداقل یک تیر باید داشته باشد. اولین تیمی که بتواند تیر را باید رعایت قانون کامل بازی پرتاب کند، و به هدف بزند؛ برنده می‌شود. 

سوالی که ممکن است، برای بسیاری از افراد به وجود بیاید؛ این است، که تیر غیر کشنده چیست؟ 

باید بدانید که تیر غیر کشنده تیری است، حالت محافظ دارد، که آسیب را برای افراد به وجود نمی‌آورد. تیرهای غیر کشنده برای استفاده در تیراندازی با کمان و بازی با تیروکمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نکته‌ای که درباره برخورد تیر با بدن وجود دارد؛ این است، که تیر به کجای بدن برخورد می‌کند. کسانی که از تیر‌های غیرکشنده بازی را انجام می‌دهند، مطمئن باشند، که تیر غیر کشنده دردی ندارد، و نگرانی را برای آن‌ها به وجود نمی‌آورد. 

بازی آرچری تگ

لوازم موردنیاز برای استفاده در بازی آرچری تگ

برای اینکه بتوانید بازی‌های آرچری تگ را انجام دهید؛ باید از کمان و تیردان و تارگت‌های پنج نقطه استفاده کنید. 

ایمنی لازم برای آرچری تگ

معمولاً برای بازی آرچری تگ یک سری تجهیزاتی را در نظر می‌گیرند. تولیدکنندگان بازی آرچری تگ برای اینکه بتواند، محصولات نوآورانه خودش را توسعه بدهند، ایمنی را به صورت بسیار عالی رعایت کنند؛ از ملزوماتی متفاوتی برای بازی استفاده کردند.

گفته می‌شود، ایمنی که در بازی‌های آرچری تگ وجود دارد، ایمنی بسیار بالایی است.
تمامی افرادی که بتوانند زه کمان را بکشند، می‌توانند بازی آرچری تگ انجام بدهند.
در این بازی محدودیتی از نظر سن، جنسیت، ورزشکار بودن، وضعیت اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد. فقط باید توانایی لازم را برای کشیدن ذه را داشته باشند، تا بتواند ویژگی‌های بالا را به دست بیاورند. 

فاصله برخورده تیرها

بازیکن حریف 6 متر از هم فاصله دارند، و حق ندارند، در طول بازی از این ششم وارد محوطه دیگر شوند نزدیکترین فاصله‌ای که تیر پرتاب می‌شود و به بازیکن دیگر برخورد می‌کند، 6 متر می‌باشد. محافظ صورت در بازی آرچری تگ به عنوان یکی از موارد ضروری به حساب می‌آید.

حتماً توصیه می‌شود، که بازیکنان را از آن استفاده کنند.
ولی بازیکنان لازم است، محافظ‌های دیگر برای بدن خودشان هم بپوشند.
توصیه‌ای که برای بازیکنان وجود دارد؛ این است که جواهرات، پیرسینگ، گل سر و موارد اضافی را از خودشان جدا کنند، تا در صورتی که تیر با آن‌ها برخورد کند، دچار جراحت یا آسیب نشوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *