رشته تیراندازی با کمان

تیراندازی با تیر و کمان یکی از سری ورزش‌هایی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی برای آن وجود دارد.

در سال‌های قبل بیشتر مردم از تیراندازی برای شکار استفاده می‌کردند. متاسفانه هنوز هم انسان‌هایی هستند؛ شکار را با استفاده از تیر و کمان انجام می‌دهند.
ولی بیشتر مردم از تیراندازی به عنوان یک نوع ورزش استفاده می‌کنند.

کمتر کسی از کمان به عنوان شکار استفاده می‌کند. در سال‌های قدیمی‌تر از تیر و کمان برای جنگ‌ها هم استفاده می‌کردند.
تیر و کمانی که در آن سال‌ها برای جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ به صورتی بود که یک کمان منحنی و یک تیر که نوک آن یک سنگ یا فلز قرار داشت، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

فرد تیرانداز زمانی که تیر را در کمان قرار می‌داد با کشیدن زه تیر را پرتاب می‌کرد. کشیدن زه کمان باعث می‌شد، تیر به فضایی که می‌خواهد برخورد کند.
تیراندازی امروزه یکی از فعالیت‌هایی است، از آن هم به عنوان ورزش و هم به عنوان شکار و هم به عنوان جنگ از آن استفاده می‌کنند.

تیراندازی با کمان یکی از رشته‌های بسیار پرطرفدار ورزشی به حساب می‌آید.

از تیرو کمان به عنوان رشته‌های مدال آور در مسابقات جهانی المپیک یاد می‌شود. تیراندازی با کمان یکی از رشته‌های است، حتی معلولین هم علاقه زیادی به انجام آن دارند.
سالیانه افراد زیادی برای قهرمانی و هم برای سرگرمی به دنبال استفاده از تیراندازی با کمان می‌روند.

تیراندازی با کمان

رشته تیراندازی با کمان

ورزش تیراندازی با کمان دو رشته اصلی دارد. مسابقات رسمی تیراندازی با کمان در المپیک به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شود.

تیراندازی با کمان ریکرو یکی از رشته‌های تیراندازی با کمان می‌باشد. امروزه تیراندازی با کمان ریکرو به صورت رسمی و حرفه‌ای انجام می‌شود، از بازی‌های بسیار مهمی به حساب می‌آید.

اگر بخواهید متوجه شوید، کمان ریکرو به چه صورتی است؛ لازم است که شکل ساده و ابتدایی سنتی کمان‌ها را در نظر بگیرید.
کمان‌های ساده‌ای که در سال‌های ابتدایی از سال‌های بسیار قبل مورد استفاده قرار می‌گرفت، هنوز هم در ورزش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمان‌های قدیمی به عنوان یکی از کمان‌ها با ویژگی‌های بالا به حساب می‌آید

در واقع باید بدانید که کمان ریکرو یکی از کمان‌های بسیار مهمی است، امروزه در تمرینات و مسابقات ورزشی بسیار زیاد از آن استفاده می‌کنند. یکی دیگر از رشته‌های ورزشی تیراندازی که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد؛ رشته کامپوند می‌باشد.

تیراندازی با کمان کامپوند به صورت غیر رسمی در فضای متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اصلاً در المپیک این ورزش وجود ندارد.

کمان کامپوند نوع جدید و به روز کمان‌ها به حساب می‌آید. با استفاده از فضاهای مکانیکی تغییرات زیادی را روی کمان‌های کامپوند به وجود آوردند.

هم بانوان و هم آقای می‌توانند که ورزش تیراندازی با کمان کامپوند را انجام دهند.
قوانین و مقرراتی که برای تیراندازی با کمان کامپوند وجود دارد، برای آقایان و بانوان با هم مشابه هستند؛ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

تیراندازی با تیر و کمان در فضاهای متفاوت

برای اینکه تیراندازی با کمان انجام شود؛ لازم است یک سری از مقررات به صورت جهانی انجام شود.

برای اینکه بر اساس مقررات جهانی فدراسیون جهانی شکل‌های متفاوتی از تیراندازی را انجام می‌دهند؛ تیراندازی با کمان در فضاهای متفاوتی مانند فضای سبز، فضای بسته، داخل سالن، جنگل یا اسکی در برف انجام می‌شود.

مسابقات تیراندازی با کمان در داخل سالن و در خارج سالن به صورت جهانی انجام می‌شود.

قوانینی که برای انجام مسابقات تیراندازی در داخل سالن وجود دارد؛ به صورتی است، در فاصله‌های 25 و 18 متری پرتاب 60 تیر در دو راند انجام می‌شود.

در مسابقات خارج از سالن هم در دو نوع فیتا راند و المپیک راند انجام می‌شود.

مسابقه فیتاراند به صورتی است، فاصله‌های 30،50، 70 و 90 متری برای آقایان و فاصله‌های 30،50،60 و 70 متری برای بانوان انجام می‌شود.

مسابقه المپیک راند در فاصله‌های 70 متری انجام می‌شود.

نکته‌ای که باید بدانید این است که دور حذفی مسابقات هم در فاصله 70 متری انجام می‌شود.

نکته‌ای که باید بدانید این است که علاوه بر مسابقاتی که به صورت معمولی و شناخته شده انجام می‌شوند؛ تیراندازی با کمان‌های میدانی متنوعی هم انجام می‌شود.

افراد زیادی به دنبال استفاده از تیراندازی با کمان‌های میدانی می‌روند.

تیراندازی با کمان

تیراندازی با کمان در صحرا

تیراندازی با کمان در صحرا یا در مناطق کوهستانی به صورتی است، تیر به سمت اهداف غیر واقعی پرتاب می‌شود. در فضای دشت، طبیعت، جنگل تلاش می‌کنند؛ تیراندازی‌های خودشان را انجام دهند.

تیراندازی تری دی آرچری

تیراندازی با کمان تری دی آرچری شباهت بسیار زیادی با تیراندازی صحرایی دارد. ولی تفاوتی که بین تیراندازی تری دی آرچری با تیراندازی صحرای وجود دارد؛ این است که شکل حیوان به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند.

وجود شکل حیوان به صورت سه بعدی باعث می‌شود، تیرانداز به سمت اهداف مجازیش تیراندازی کند، شکار خودش را انجام دهد.

تیراندازی با تیر و کمان ران آرچری

تیراندازی با تیر و کمان ران آرچری یک تیراندازی ترکیبی از ورزش تیراندازی دومیدانی می‌باشد. در انجام ورزش تیرو کمان ران آرچری ورزشکار باید بتواند که فاصله‌های مشخصی را با سرعت طی کند.

بعد تلاش کند تا به سمت هدف خودش تیراندازی کند.
یکی دیگر از رشته‌های تیراندازی با کمان به صورتی است که تیرانداز با کمان روی اسب نشسته است، تیراندازی را روی برف انجام می‌دهد.

تیراندازی با کمان

قوانین و مقررات تیراندازی با کمان

هر کدام از رشته‌هایی که برای تیراندازی با کمان وجود دارد؛ نیازمند قانون و قوانین مخصوص به خودش است. قوانین مشخصی که وجود دارد؛ بر اساس فدراسیون جهانی تهیه می‌شود.

بعد از تصویب نهایی فدراسیون جهانی زیر مجموعه فدراسیون اصلی موظف هستند؛ آن را انجام دهند.
از تمامی رشته‌های تیراندازی قوانین متفاوت افراد از آن استفاده می‌کنند.

تیراندازی با ریکرو در المپیک وجود دارد. امروزه تلاش کردند؛ بتوانند تیراندازی با کامپوند را هم به مسابقات المپیک وارد کنند.
تیراندازانی را هم برای این کمان کامپوند در نظر بگیرند.

معمولاً شرکت‌های کشورهای بسیار زیادی هستند، در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کنند. در رشته‌های تیراندازی حتی بانوان هم می‌توانند کنار آقایان تیراندازی کنند، مقام به دست بیاورند.
تیراندازی با کمان در تمامی سنین کودکی تا بزرگسالی انجام می‌شوند.

افراد با هر سن و سالی می‌توانند درون مسابقات شرکت کنند.

رشته تیراندازی با کمان از سری ورزش‌هایی است که بانوان و آقایان با رعایت کردن مسائل شرعی به صورت همزمان هم در مسابقات و هم در آموزش‌ها حضور دارند.

سن قهرمانی که برای ورزش تیراندازی وجود دارد از نوجوانی شروع می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *