دوربین‌های شکاری برای تیراندازی

دوربین‌های شکاری برای تیراندازی یکی از وسیله‌های اصلی برای شکار به حساب می‌آیند و یکی از اصلی‌ترین تجهیزات تیر و کمان به شمار می‌آیند.
استفاده از دوربین حتی برای طبیعت می‌تواند ویژگی بسیار عالی را به وجود بیاورد. اما ممکن است، شما به یک سفر طولانی در طبیعت بروید، یا چند روزی را در دل طبیعت بگذراند. در زمان ماندن در طبیعت باید از اطراف خودتان اطلاعات زیادی به دست بیاورید. 

باید بدانید که چه چیزهایی در اطراف شما قرار دارد.
دیدن اشیا در اطراف از فاصله خیلی دور با استفاده از چشم امکان‌پذیر نیست. اگر فضاهای دور را در دسترس ندارید، باید ببینید چه اتفاقی در فاصله دور در حال اتفاق افتادن است. برای طبیعت و تیراندازی نیاز دارید، از دوربین‌های شکاری استفاده کنید.

اگر یکی از بهترین دوربین‌های شکاری را در دست داشته باشید، می‌توانید با دوربین دور دست‌ها را با کیفیت بسیار عالی مشاهده کنید، از تماشای تصاویر دقیق لذت ببرید. 

دوربین تیرو کمان

چه تفاوتی بین دوربین شکاری و دوربین معمولی وجود دارد؟

در واقع زمانی که جسم یا اجسام در فاصله خیلی دور از افراد قرار گرفته باشد؛ پس هیچ چیزی دیده نمی‌شود، و افراد می‌توانند فاصله دور به درستی ببینند.

اینجاست که استفاده از دوربین‌های شکاری برای افراد می‌تواند بسیار موثر باشد. دوربین‌های شکاری با قابلیت بزرگنمایی که برای انسان دارند، برای شما این امکان را به وجود می‌آورند، بتوانید به صورت کاملا واضح و شفاف اجسام مورد نظر خودتان از فاصله دور ببینید.
اصلاً ویژگی‌های دوربین‌های شکاری درون دوربین‌های معمولی وجود ندارد. 

معمولاً دوربین‌های معمولی برد کمتری نسبت به دوربین‌های شکاری دارند؛ پس اصلاً نمی‌تواند برای افراد موثر باشند. 

لیست دوربین‌های شکاری برای تیراندازی

دوربین‌های شکاری که در بازار وجود دارند، هر کدام ویژگی‌های محصول خودشان را دارند.
همچنین دوربین‌های شکاری نیز کاربری متفاوتی است. یک مورد بسیار جالبی که درباره دوربین‌های شکاری وجود دارد؛ این است که هر کدام از این دوربین‌ها سه دسته دارند، و هرکدام از این دسته‌ها خصوصیات مخصوص به خودشان را دارند.

برای اینکه متوجه بشوید، چه خصوصیاتی درون دوربین‌ها وجود دارد، باید اعدادی که روی دوربین‌ها نوشته شده اند، را بداند. هر عدد مشخص می‌کند چه چیزی در دوربین وجود دارد. 

عدد اول معمولاً با حرف ایکس آن را می‌خوانند، نمایانگر بزرگی تصویر است. عدد دوم درباره قدرت عدسی اشیا است.
عدد سوم نمایش‌دهنده پهنای تصویری است، از فاصله هزار میلیاردی می‌تواند برای افراد ویژگی‌هایی به وجود بیاورد. هر چقدر میزان بزرگنمایی و قدرت عدسی بیشتر باشد؛ پس در نتیجه تصاویر شفاف‌تر را مشاهده می‌کنید. حالا که متوجه شدید، چه ویژگی در مورد دوربین‌ها وجود دارند؛ بهتر است با مدل‌های متفاوت دوربین‌ها آشنا بشوید. 

دوربین‌های شکاری که در بازار وجود دارند، هر کدام در مدل‌های متفاوتی هستند، که آن‌ها عبارتند از: 

  1. دوربین‌های شکاری دو چشمی 
  2. دوربین‌های شکاری تک چشمی 
  3. دوربین‌های دید در شب 
  4. دوربین نظامی 

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

دوربین تیرو کمان

1. دوربین شکاری دو چشمی

دوربین شکاری دوچشمی به صورتی است، درون آن دو عدد پیچ وجود دارد. پیچ‌ها به صورت جداگانه تنظیم می‌شوند. پیچ‌ها برای تنظیم نقطه تمرکز و فاصله کانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنظیماتی که برای هر کدام از این چشم‌ها وجود دارد، به صورت منحصر به فرد و مخصوص انجام می‌شود.

پیچ‌های دوربین شکاری این امکان را برای شما به وجود می‌آورد، محدوده وسیع‌تری را از اجسام و موجودات ببینید. همچنین با استفاده از دوربین شکاری بتوانید که به بهترین شکل ممکن اطراف خودتان را ببینید. 

2. دوربین شکاری تک چشمی

یکی دیگر از مدل دوربین‌های شکاری دوربین‌های شکاری تک چشمی هستند. دوربین‌های تک چشمی یکی از مدل دوربین‌های شکاری است؛  وزن و حجم کمی دارند. دوربین‌های تک چشمی برای سفر یا کوهنوردی گزینه مناسب به حساب می‌آید؛ به دلیل اینکه به راحتی در کوله پشتی‌ها قرار می‌گیرند.

دوربین‌های شکاری تک چشمی عملکرد بسیار عالی را هم برای افراد به وجود می‌آورند. در مدل تک چشمی دوربین‌هایی شکاری یکی از چشم‌ها در پشت لنز دوربین قرار می‌گیرد؛ پس به بهترین شکل ممکن می‌تواند زیبایی‌های بسیار عالی را در طبیعت ببینند. 

3. دوربین‌های دید در شب

دوربین‌های دید در شب به صورتی است، نوری را ساطع می‌کند، چشم‌ها بتوانند دور و اطراف مشاهده کنند؛ این موضوع به صورت واضح برای تمامی دوربین‌های است، در تاریکی وجود دارد.
دوربین‌های دید در شب برای دید نجوم و ستارگان هم مناسب می‌باشند. دوربین‌های دید در شب می‌تواند ویژگی بالایی را برای افراد به وجود بیاورد. 

دوربین تیرو کمان

4. دوربین نظامی

یکی دیگر از دوربین‌های شکاری که ویژگی بسیار بالایی دارد، دوربین نظامی می‌باشد.

دوربین‌های نظامی از مهم‌ترین دوربین‌های شکاری به حساب می‌آید. در واقع این دوربین‌های نظامی بیشتر به عنوان امنیت مورد استفاده قرار می‌گیرند، قدرت بالایی برای تشخیص عکس‌ها و افراد را در فاصله‌های نزدیک یا دور به وجود می‌آورند.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است، که مغز با استفاده از روش‌هایی که خودش دارد؛ اطلاعات را آنالیز می‌کند. با استفاده از اطلاعاتی که مغز از چشم ما دریافت می‌کند، اطلاعات با حرکت سریع چشم در کنار هم قرار گرفته می‌شوند، تصویرسازی انجام می‌شود.
در واقع چشم افراد به صورتی هستند، پیکسل‌ها را به صورت ترکیبی تلفیق می‌کنند،  آن‌ها را به مغز می‌فرستد. 

اگر قصد دارید، که دوربین شکاری را خریداری کنید؛ باید بدانید که نیاز خودتان را مشخص کنید. استفاده از دوربین‌های شکاری به شما امکان می‌دهد، اجسام و موجودات را تا فاصله خیلی دور ببینید. 

پیشنهادی که برای شما داریم؛ این است که با مدل‌های متفاوتی که برای دوربین‌های شکاری با زوم‌ها و بزرگنمایی متفاوت وجود دارد، آشنا بشوید. همچنین برای دیدن در دوردست‌ها و فاصله خیلی دور از دوربین‌های شکاری استفاده کنید، متوجه شوید که چه اتفاقی در اطراف شما رخ می‌دهد،  آن‌ها را مدیریت کنید. 

5. دوربین برای تیر و کمان

بعضی از افراد هستند، که به سراغ تیراندازی با تیر و کمان می‌روند؛ و به همین دلیل نیاز دارند، که برای دیدن اهداف خودشان از دوربین‌ها استفاده کنند. برای اینکه بتوانید بهترین دوربین تیروکمان را خریداری کنید، باید به نکات مهمی که درباره این دوربین‌ها وجود دارد، توجه کنید.

برای دوربین‌های تیروکمان هم باید به بزرگنمایی، به فاصله عدسی و موارد دیگر دقت کنید؛  یکی از بهترین دوربین‌هایی که در بازار وجود دارند، را خریداری کنید.
خرید دوربین مخصوص برای تیرکمان یک کار ساده‌ای نیست؛ پس بهتر است، به نکات مختلفی برای این موضوع توجه کنید. شما باید که بتوایند مورد نیاز ترین دوربین را برای تیروکمان خودتان انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *