تمرینات تخصصی برای تیراندازی با کمان

تمرینات تخصصی برای تیراندازی با کمان یک ضرورت برای انجام تیراندازی است. داشتن بدنی آماده و ورزیده برای انجام ورزش تیر و کمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای انجام هر ورزش، داشتن قلب و رگ‌های خونی سالم، ریه و عضلات سالم، برای ورزشکار، می‌تواند بهترین نحو برای تمرینات ورزشی باشد.
البته عامل‌های دیگری از نظر تغذیه، نوع کار، میزان استراحت، عدم وجود اضطراب، فشار عصبی، همگی در سلامت بدن، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

البته تمرینات موجود برای ایجاد بدنی سالم برای انجام ورزش تیراندازی با کمان، ابتدا باید ورزش‌هایی برای بخش‌های عمومی عضلات باشد.

تقویت اعضای داخلی بدن، به همراه تقویت بخش بینایی و ورزش‌های تنفسی هر کدام می‌توانند به نیروی عضلانی بدن به ورزش تیراندازی با کمان کمک می‌کند.

البته وجود آمادگی جسمانی برای بدن یک ورزشکار، به قسمت‌های گوناگون بدن بستگی دارد. هر بخش از بدن، نیاز به استقامت و آمادگی خاصی در برابر هر نوع ورزش را به خود اختصاص می‌دهد.

البته آمادگی و ورزیده بودن بدن برای استفاده از ورزش تیر و کمان باید به صورت منظم و حرفه‌ای انجام شود. ورزش تیراندازی با کمان، به عضلات کشیده و بسیار قوی برای کشیدن و نگه داشتن کمان نیاز است.

بنابراین برای انجام ورزش تیراندازی با کمان، ابتدا باید دو نوع ورزش را مدنظر قرار داد. ورزش عمومی و شاخص دیگر، ورزش‌های تخصصی است.

مردی سیاه پوست در حال تیراندازی

تمرینات عمومی برای تیراندازی کمان

ایجاد آمادگی جسمانی برای شکل گیری ورزیدگی برای ساخت عمومی بدن بسیار مهم است. انجام حرکت‌هایی مانند خم نمودن دست و پا در وضعیت به پشت یا شکم بر روی زمین، باید به حالت دراز کشیده بود.

تمرین فوق، برای قدرتمندی سازی عضلات کاربرد دارد.

تمرینات تخصصی برای عضلات کدامند؟ ایجاد تمرینات به صورت تخصصی برای عضلات، برای ورزش تیراندازی با کمان، به تمرین‌های بسیار ویژه و اختصاصی نیاز دارد.

به عضلات ورزشکاران، گیره‌های ویژه‌ای طبق اصول سیستم ورزشی، تنظیم می‌شود.
به این شکل، تیرانداز با ثابت نگه داشتن کمان، با بالا آوردن و قرار دادن آن در وضعیت هدف گیری، و ثابت کردن آن، قدرتمندی بی نقصی به عضلات داده می‌شود.

برای کسب این هدف، انجام ورزش شنا بر روی عضلات، خم سازی زانو، پریدن از روی مانع کوتاه، همگی ورزش‌های مناسبی خواهند بود.

اعضای داخلی بدن نیاز به تقویت دارند. در بخش داخلی، قسمت قلب، باید قدرتمند از نظر سیستم جریان خون سالم و پمپاژ خون باشد.
از نکات مهم برای انجام ورزش آمادگی جسمانی برای ساخت بدن در ورزش تیراندازی، قدرتمندی قلب است.

انجام تمرینات مناسب برای قدرتمند سازی قلب، سیستم گردش خون، تقویت ریه‌ها همگی در تمرین‌های آمادگی جسمانی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار هستند.

در صورت عدم استفاده از ورزش‌های کاربردی و صحیح برای بدن و تقویت قلب، عضلات ظرفیت خود را به مرور زمان از نظر قدرتمندی از دست می‌دهند.
با فشار زیاد بر روی قلب، به مراتب از قلب یک غیر ورزشکار، با ضربان قلب بالا، بزرگ‌تر است.

تعداد ضربان کمتر و در نتیجه دارای قدرت عمل بیشتری است.

خانمی در حال انجام ورزش

تمرینات تخصصی برای تقویت بینایی تیرانداز

در ورزش تیراندازی با کمان ریکرو ورزشکار باید دارای یک دید قوی و متمرکز باشد.

تسلط بر روی بینایی و تمرکز بر روی هدف، به تیرانداز در جهت دریافت موفقیت تاثیر می‌گذارد. منظور از تقویت بینایی، بهره‌مندی از تمرینات در فاصله زمان معین است.

این مدل از تمرینات، به عنوان مناسب‌ترین نوع تمرین، برای افزایش قدرت، سرعت و مقاومت است.
از جمله تمرین‌های شاخص و ماندگار برای بدن ورزشکاران، عدم استراحت مجاز برای تیراندازان است. بنابراین تیرانداز، به هیچ عنوان در زمان انجام تمرینات ورزشی، مجاز به استراحت نیست.

تاثیر ورزش تنفسی بر سلامت تیرانداز

داشتن یک تنفس ایده آل و مناسب برای توانایی و کنترل میزان دم و بازدم، برای انجام تمرین‌های ورزشی بسیار مناسب است.
به خصوص تمرین‌های ورزشی که با استفاده از تیر و کمان در مسابقات مفید است.

تیر اندازی با تیر و کمان، به ورزشکار برای دریافت رتبه‌های برتر در این ورزش کمک می‌کند. برای ایجاد تنفس مناسب، ابتدا باید تنفس را به میزان زیادی عمیق ساخت و بعد از آن هوا را کم کم به بیرون فرستاد.

بعد از انجام عملیات بازدم، نفس را نگه داشته و فاصله زمانی بین دم و بازدم را افزایش داد.
دست را به صورت مخالف باید زیر بغل قرار داد.

بعد از قرارگیری دست، به میزان امکان و مورد نیاز، نفس عمیق کشید. بنابراین هیچ نوع صدایی ناشی از تنفس عمیق، در زمان انجام عمل دم و بازدم باید اتفاق بیفتد.

با آشنایی در رابطه با تمرینات عمومی و تخصصی در رابطه با آمادگی جسمانی، در ورزش تیراندازی، انجام این تمرینات، چه سود‌های بیشماری را برای بدن به وجود می‌آورد.

انجام ورزش‌های تیراندازی، تا چه میزان می‌تواند بر روی موفقیت افراد در زمان ورود آسیب به تیرانداز باشد. حتی در زمان پرتاب تیر به سوی هدف، انجام ورزش‌های فوق، هر کدام کمک کننده برای تقویت بدن عضلات و انجام ورزش به درستی می‌باشند.
حتی برای افرادی که به صورت تفریحی و گاه و بیگاه از تیر و کمان کامپوند استفاده می‌کنند؛ بهره‌مندی از ورزش‌های آمادگی جسمانی، ضروری است.

خانمی در حال کار با دستگاه

تمرینات تخصصی مناسب قبل از شروع تیراندازی

قبل از انجام هر کاری و برداشتن تیر و کمان برای انجام ورزش مورد نظر، ابتدا باید بدن آمادگی لازم برای ورزش را داشته باشد. در ابتدا باید بدن را گرم کرد. برای افرادی که به صورت حرفه‌ای از تیر و کمان استفاده می‌کنند؛ باید به شکل حرفه‌ای نیز بدن خود را آماده کنند.

ابتدا باید تمرینات آمادگی جسمانی را برای بدن خود انجام دهند.

در آغاز باید به قدرتمندی سازی عضلات، قلب و عروق و همچنین ریه‌ها برای ایجاد تنفس مطلوب بپردازند. در گذشته نیز استفاده از تیر و کمان بیشتر برای مردان جنگی به کار می‌رفت.

مردان جنگی، دارای ساختار بدنی بسیار مقاوم و از نظر عضلات بدنی بسیار قدرتمند بوده‌اند. بنابراین استفاده از تیر و کمان، برای آن‌ها، یک امر عادی تلقی می‌شده است.

امروزه همه افراد، دارای اندام و عضلات قوی مانند جنگجویان قدیمی نیستند. بنابراین با انجام ورزش‌های مفید و عضلانی، می‌توان بدن را نسبت به انجام ورزش تیراندازی آماده کرد.
برای افراد مبتدی، انجام ورزش و تمرینات برای آماده سازی عضلات، باید زیر نظر مربی ورزشی صورت بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *