قوانین تیراندازی با تیر و کمان

در حال حاضر تیراندازی با تیر و کمان بیش از گذشته به یک رشته ورزشی تبدیل شده است، تا جایی که طرفداران آن هر روز در حال افزایش هستند و این ورزش در حال حاضر در انواع مسابقات جهانی و المپیک برگزار می‌گردد. با توجه به اینکه مردم با اهداف مختلفی به تیراندازی روی می‌آورند، اما قوانین تیراندازی با تیر و کمان برای همه افراد یکسان است.
به عنوان یک قاعده کلی، بسیاری از کودکان تا سن 18 سالگی از کمان‌ ریکرو با وزن حدود 5 تا 20 پوند استفاده می‌کنند؛ جوانان بین سنین 18 تا 21 می‌توانند به خوبی از پس کمان‌های بین 15 تا 30 پوند برآیند و در نهایت بزرگسالان از انواع محصولات با وزن 25 پوند و بالاتر استفاده می‌کنند.
با این حال تمام این موارد تعاریف کلی هستند و به دست آوردن تجربه می‌تواند به شما در انتخاب بهترین تیر و کمان کمک کند.
پیش از آنکه تصمیم نهایی را برای خرید تیر و کمان بگیرید، بهتر است به یاد داشته باشید که برای افرادی که چپ دست هستند، نسبت به کسانی که راست دست هستند، کمان‌ها می‌توانند به صورت کاملا متفاوت عمل کنند، به همین جهت لازم است محصولاتی را انتخاب کنید که دقیقا مناسب شما هستند.

تیراندازی با کمان

نحوه تیراندازی با تیر و کمان

مهم نیست که از چه نوع تیر و کمان برای تیراندازی استفاده می‌کنید و حتی سطح مهارت شما در شلیک نیز مهم نخواهد بود، آنچه اهمیت دارد این است که این کار به منزله یک ورزش است که به مرور در آن به سطح بالاتری از مهارت دست خواهید یافت. برای شلیک به کمک تیر و کمان، لازم است که شما دنباله‌ای از مراحل را طی کنید و هرچه بیشتر تمرین کنید، آن را بهتر انجام خواهید داد.

دنباله تیر، برخلاف ظاهر آن، یک موضوع بزرگ و مهم است. لازم است که قبل از اقدام برای تیراندازی و پرتاب تیر، چگونگی تعیین چشم غالب، جایی که پای خود را قرار می‌دهید و چگونگی نگه داشتن کمان را به صورت صحیح بدانید، سپس به صورت گام به گام برای افزایش مهارت خود تلاش کنید.

تیراندازی با تیروکمان توسط بزرگسالان و حتی رده‌های پایین‌تر مانند کودکان در سراسر جهان انجام می‌شود، در همین حال زمانی که همه از اقدامات احتیاطی ایمن برخوردار شوند، این سرگرمی می‌تواند بسیار سرگرم کننده و امن باشد. قوانین محدود کننده همواره وجود خواهند داشت، به همین دلیل لازم است که آن‌ها را بشناسید و بیاموزید.
به یاد داشته باشید که بهتر است همیشه با فرم مناسب شلیک کنید و این کار را مرتب تکرار کنید، عکسبرداری در طول زمان می‌تواند به شما کمک کند تا اشتباهات خود را بشناسید و آن‌ها را برطرف کنید.

تیراندازی با کمان

پوشیدن لباس‌های نامناسب در هنگام تیراندازی با تیر و کمان، از مواردی است که می‌تواند با شلیک و تیراندازی تداخل داشته باشد و به شما یا دیگران آسیب وارد کند. جواهرات و یا لباس‌های دست و پاگیر را از روند خود حذف کنید تا به مرور بتوانید در کار خود متبحر شوید. اگرچه برای بسیاری از افراد لازم الاجرا به نظر نمی‌رسد، با این حال بهتر است استفاده از وسایل و پوشش ایمنی را در زمان تیراندازی جدی بگیرید.
استفاده از گارد ساعد، دستکش، زبانه انگشت و بسیاری از لوازم جانبی دیگر، از جمله وسایلی هستند که می‌توانند به شما در طی کردن مراحل تیراندازی کمک کنند. قبل از تیراندازی همواره تیر و کمان خود را چک کنید، از شلیک کردن تیرهای شکسته و یا آسیب‌دیده بپرهیزید و در عین حال به خاطر داشته باشید که مشکلی در بدنه کمان شما وجود نداشته باشد. تنها هدف را دنبال کنید و هرگز به کمان خود ضربه وارد نکنید. با هدف‌گیری مناسب، قادر خواهید بود تا با گذشت زمان در تیراندازی دقیق ماهر شوید.

ساده‌ترین راه برای کسب تجربه این است که به نزدیک‌ترین محدوده تیراندازی بروید، بهتر است که در ابتدا فضاهای باز و وسیع‌تر را برای این کار انتخاب کنید.
در بسیاری از این فضاها، شما به سرعت روش مناسب نگه داشتن کمان، در دست گرفتن زه کمان، هدف‌گیری و بسیاری از مسائل دیگر را خواهید آموخت.
در بسیاری از محدوده‌های مشخص شده برای تیراندازی، به تجهیزاتی برای شلیک نیاز خواهید داشت، اگر به کلاس‌های تمرینی که به همین منظور برگزار شده‌اند بروید، بسیاری از لوازم و تجهیزات لازم را دریافت خواهید کرد.

تیراندازی با کمان

این وسایل به شما اجازه می‌دهند که برای چند ساعت به شلیک بپردازید و یک کمان متناسب با آنچه مورد نیاز شماست، انتخاب کنید. همچنین در این روند تیرهایی که با کمان مطابقت دارند را انتخاب کنید و هدف را در فاصله مناسب تنظیم کنید. به عنوان یک کماندار آماتور، شاید همه چیز در ابتدا دشوار به نظر آید، با این حال با گذر زمان این مشکلات حل خواهد شد.

انواع روش‌های یادگیری برای تیراندازی با تیر و کمان وجود دارد، برای شروع کار را می‌توانید از اینترنت آغاز کنید، استفاده از فیلم‌های آموزشی در مرحله اول ممکن است مفید واقع شود و در ادامه با افرادی آشنا خواهید شد که سال‌هاست در این رشته مشغول به فعالیت هستند، در نهایت می‌توانید به صورت حضوری با بسیاری از ورزشکاران این رشته ورزشی ملاقات کنید و مهارت‌های خود را بهبود دهید.

آموزش تیراندازی برای کودکان

بسیاری از والدین مایل به آموزش تیراندازی با تیر و کمان برای کودکان هستند. علاوه بر تیر و کمان‌ها و تجهیزاتی که برای این رده سنی مشخص شده است، انواع کلاس‌ها و آموزش‌های مختلفی نیز وجود دارد که می‌تواند در این مسیر به آن‌ها کمک کند. نگران نباشید، تیراندازی با تیر و کمان طبق اصول و مقررات نه تنها خطرناک نیست، بلکه می‌تواند یک ورزش امن و مفید برای کودکان باشد، با این حال آن‌ها نیاز به نظارت دقیق دارند، به صورتی که با این روش از یادگیری صحیح آن‌ها اطمینان حاصل خواهید کرد.

برای یادگیری تیراندازی با تیر و کمان، نیاز به انگیزه و یک شروع عالی خواهید داشت. بهتر است اهداف خود را در گام‌های ابتدایی مشخص کنید، به کمک این کار قادر خواهید بود تا بهترین تیر و کمان، مناسب‌ترین تجهیزات و کلاس‌های آموزشی را دریافت کنید و به مرور به یک کماندار واقعی تبدیل شوید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *