لوازم جانبی تیراندازی

تیراندازی با تیر و کمان به عنوان یک ورزش برای بسیاری از مردم تبدیل شده است. به مرور و با تکامل آن، انواع مختلفی از لوازم جانبی تیراندازی به همراه آن ارائه شده است که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای را از خود ارائه می‌دهند.

بدون شک در ابتدا به خرید یک کمان متناسب با ویژگی‌هایی که در نظر گرفته‌اید، کار را آغاز می‌کنید. بهتر است درباره انواع کمان‌ها مانند کمان کامپوند، کمان ریکرو و کمان کراسبو تحقیق کنید و پس از آنکه درباره آن‌ها مطمئن شدید، کار خرید را شروع کنید.

علاوه بر انتخاب یک کمان مناسب، به تیرهایی مطابق با نوع کمان برای پرتاب آن‌ها به سمت هدف نیاز خواهید داشت. اکثر فروشندگان تیر و کمان، به شما توصیه می‌کنند که تیرهایی متناسب با نوع کمان خود انتخاب کنید، زیرا این موارد می‌تواند در سبک و نحوه تیراندازی شما به صورت کاملا موثر عمل کنند. بهتر است طول و جنس تیرها متناسب با نوع کمان باشد.

لوازم جانبی تیر و کمان

لوازم جانبی تیراندازی

بعد از آنکه یک تیر و کمان خوب را انتخاب کردید، زمان آن فرا می‌رسد که به عنوان یک تازه کار برای انجام تمرینات خود از برخی لوازم جانبی دیگر بهره‌مند شوید.
لوازم جانبی تیراندازی عبارت است از:

  1. دوربین کمان
  2. انتخاب نگهدارنده تیر
  3. انتخاب سیبل هدف در تیراندازی با تیر و کمان
  4. تیردان
  5. تثبیت‌کننده کمان
  6. گارد ساعد
  7. دستکش یا زبانه انگشت

در ادامه هر یک از لوازم جانبی تیراندازی را توضیح خواهیم داد.

1. دوربین کمان

بهبود دقت و دید کماندار باعث می‌شود تا او در هنگام تیراندازی نیز دقیق‌تر عمل کند. همواره بهتر است که تیرانداز هنگام استفاده از تیر و کمان خود، یک دید کلی و مناسب در اختیار داشته باشد. استفاده از دوربین‌های تیراندازی می‌تواند به افراد مبتدی کمک کند تا با امکانات تنظیم زوم، موقعیت دقیق هدف را تخمین بزند.

سیبل هدف در تیراندازی با تیر و کمان

2. انتخاب نگهدارنده تیر

اگر یک آماتور محسوب می‌شوید و کمان شما شامل یک نگهدارنده نیست، شاید این قطعه اولین چیزی باشد که بخواهید روی آن سرمایه‌گذاری کنید.
تهیه یک نگهدارنده تیر برای تیراندازی با تیر و کمان برای مبتدیان، یکی دیگر از چیزهایی است که می‌تواند در افزایش مهارت‌های او تاثیرگذار باشد.
این قطعه با طراحی ساده و نصب آسان، به راحتی قابل استفاده خواهد بود.

نگهدارنده به صورتی طراحی شده است که قابل تنظیم بوده و می‌تواند متناسب با نوع تیر تغییر کند، آن‌ها بر روی کمان نصب می‌شوند و می‌توانند ثابت و ساده و یا پیچیده باشند.
استفاده از این قطعه در هنگام تیراندازی با تیر و کمان، احتمال بروز اشتباهات را کاهش می‌دهد، به همین ترتیب در هر بار تیراندازی، اطمینان خواهید یافت که هیچ کدام از تیرها را از دست نخواهید داد.

3. انتخاب سیبل هدف در تیراندازی با تیر و کمان

اهداف به همان اندازه که می‌توانند فانتزی باشند، به همان اندازه ضروری خواهند بود. به جای استفاده از یک خرگوش پنبه‌ای به عنوان هدف و یا یک تکه کاغذ نقاشی شده، می‌توانید از اهداف دقیق‌تر و مناسب‌تری نیز استفاده کنید، به ویژه اگر در حال آماده‌سازی خود برای مسابقات تیراندازی هستید.

در کنار تمام لوازم جانبی تیراندازی تهیه یک سیبل هدف برای تیراندازی بسیار مناسب خواهد بود. وجود یک هدف می‌تواند به شما در توسعه مهارت‌های تیراندازی کمک کند.

انواع مختلفی از سیبل‌های هدف وجود دارد که می‌تواند، امکانات متفاوتی را برای شما ارائه دهد. به عنوان مثال بلوک‌ها با لایه‌ای از فوم می‌تواند یکی از بادوام‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین سیبل‌های هدف باشد. آن‌ها بسیار سبک وزن بوده و به راحتی حمل می‌شوند و در سبک‌ها و اندازه‌های گوناگونی عرضه می‌شوند.

تثبیت‌کننده کمان

4. تیردان

یک تیردان طراحی شده است تا تیرهایی که در تمرین تیراندازی با تیر و کمان استفاده می‌شود را در خود نگه دارد. بنابراین هنگامی که با هدف تمرین از کمان استفاده می‌کنید، یک تیردان می‌تواند به افزایش سرعت شما کمک کند. انواع مختلفی از این وسیله جانبی وجود دارد، علاوه بر انواعی از آن که بر روی زمین قرار می‌گیرد، مدل‌های گوناگون کمربندی آن نیز در بازار وجود دارد.
انتخاب هر کدام از آن‌ها به سبک تیراندازی شما و استفاده از تیر و کمان بستگی خواهد داشت. تیردان‌های زمینی، به عنوان یک پایه فلزی بر روی زمین نصب می‌شوند، آن‌ها دارای یک قطعه هستند که به راحتی در زمین قرار می‌گیرند.
انواع دیگر تیردان‌ها می‌توانند روی کمر تیرانداز نصب شوند و به صورت جداگانه نیز قابل نگهداری باشند.

5. تثبیت‌کننده کمان

این قطعه به راحتی می‌تواند منجر به کاهش ارتعاش و سر و صدا در هنگام به کارگیری تیر و کمان شود. عملکرد آن به گونه‌ای است که به حفظ پایدار کمان منجر می‌شود. شایع‌ترین نوع آن‌ها انواع پلاستیکی است. لازم است که تثبیت‌کننده قادر به انتقال مناسب ارتعاش کمان باشد تا یک اثربخشی مناسب و با کیفیت را ارائه دهد.

زبانه انگشت تیر و کمان

6. گارد ساعد

برای بسیاری از کسانی که ابتدای راه تیراندازی با تیر و کمان هستند، استفاده از لوازم جانبی بهتر از عدم استفاده آن‌هاست.
به همین دلیل استفاده از محافظ انگشتان هنگام تیراندازی با تیر و کمان می‌تواند از آسیب دیدن شما به عنوان یک تازه کار جلوگیری کند.
همانطور که شروع به یادگیری تکنیک‌های مناسب می‌کنید، لازم است که یاد بگیرید چگونه از این وسایل استفاده کنید، به صورتی که قادر باشید دست خود را از آسیب دیدن در برابر زه کمان حفظ کنید.

7. دستکش یا زبانه انگشت

اگر بدون استفاده از زبانه انگشت و یا دستکش در حال تیراندازی با تیر و کمان باشید، در نهایت با مشکلی دردناک مواجه خواهید شد. استفاده از این لوازم در هنگام تمرین باعث می‌شود تا قادر باشید زمان بیشتری را به تیراندازی سپری کنید.

زبانه‌های انگشتی طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند انگشتان شما را هنگام تمرین با تیر و کمان از یکدیگر جدا کرده و آن‌ها را در مکان مناسب خود قرار دهند.
دستکش‌های چرمی بر خلاف زبانه انگشت تمام دست کماندار را می‌پوشاند، به همین دلیل بسیاری از تیراندازان مایل به استفاده از آن‌ها به خصوص در فصل‌های گرم سال نیستند.
خبر خوبی که وجود دارد این است لازم به خرید جداگانه زبانه انگشت نخواهید داشت، طراحی آن‌ها آنقدر ساده است که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای خودتان طراحی کنید.

مواردی که عنوان شد، شامل تمام لوازم جانبی تیراندازی برای تمرین با تیر و کمان نیست، هرچند همه این موارد عنوان شده نیز ضروری نخواهد بود و حتما لازم نیست که برای شروع تمام آن‌ها را تهیه کنید. با این حال برای امنیت بیشتر در هنگام تیراندازی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که به مرور زمان قادر به افزایش مهارت‌های خود در این زمینه خواهید بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *