مزایای کمان کراسبو

علاقه افراد در به کار بردن کمان و استفاده از آن باعث شد که انسان به فکر ساختن نوع‌های متفاوتی از آن شود که امروزه کمان از تنوع بسیار زیادی برخوردار شده است. در اصل کمان در ابتدا تنها به صورت چوبی ساخته می‌شد و البته چوب‌هایی که برای کمان در نظر گرفته می‌شد به صورتی بود که از جنس بسیار مقاوم و مستحکم برخوردار بود.
با این حال از درختانی که از نظر مقاومت و سختی درختان مناسب‌تری بودند برای اسکلت کمان به کار برده می‌شد. با این حال نکته‌ای که باید در نظر داشت کمان‌های امروزی دیگر خصوصیات کمان‌های گذشته را ندارند و ساختار و شکل دیگری را به خود گرفته‌اند.
یکی از نوع‌های متفاوتی که برای کمان تولید شده است از نوع کراس‌بو است که ترکیبی از دیگر کمان‌های امروزی را در خود دارد.
البته کمان کراسبو یکی از کمان‌هایی است که در ایام گذشته نیز وجود داشته و بیشتر در کشور‌های اروپایی از آن استفاده می‌شده است.

کمان کراس‌بو یکی از کمان‌هایی است که در کشور‌های اروپایی از آن استفاده می‌کرده‌اند. بنابراین در کشور‌های اروپایی به کار بردن کمان کراس‌بو برای جنگ‌های سخت به کار برده می‌شده است. بعد از گذشت زمان به کار بردن کمان کراس‌بو در کشور‌هایی که دارای تمدن اسلامی بودند نیز رواج زیادی پیدا کرد و این کمان توانست خود را به کشور‌های دیگر دنیا برساند.

کمان کراس بو

یکی از نکاتی که این کمان توانست خود را به کشور‌های دیگر جهان معرفی کند به این شکل بود که کارایی و عملکرد کمان کراس‌بو شباهت زیادی به سلاح‌های جنگی داشت.
به همین خاطر بود که از کمان کراس‌بو بیشتر به عنوان سلاح کاربردی بهره می‌بردند تا این که از آن تنها به عنوان یک کمان معمولی به کار ببرند. اولین کشور شرقی که توانست کمان کراس‌بو را به کار ببرد کشور چین بود که به راحتی از کمان بهره‌مند شد و توانست آن را در جنگ‌هایی که در دوران گذشته با آن رو به رو بود مورد بهره برداری قرار دهد.
کمان کراس‌بو در اصل به عنوان یکی از کمان‌های شکاری نیز محسوب می‌شده است. بنابراین بیشتر اربابان و شاهانی که در گذشته برای شکار به مناطق شکاری می‌رفته‌اند در بیشتر موارد از این نوع کمان بهره می‌برده‌اند. با این حال کمان کراس‌بو به دلیل این که دارای شتاب و میزان سوراخ کنندگی بالایی دارد برای شکار نیز بسیار مناسب خواهد بود. بسیاری از شکارچیان در گذشته و هم امروزه تمایل زیادی به بهره‌مندی از از کمان کراس‌بو را داشته‌اند.

مزایای کمان کراس‌بو

مزایای کمان کراس‌بو عبارت است از:

  • بهره‌مندی آسان در رابطه با کمان کراس‌بو
  • قدرتمندی بالا

کمان کراس‌بو بیشتر شبیه به یک تفنگ است و مانند تفنگ از قنداق برخوردار است و شباهت زیادی به کمان ندارد. با این همه کارایی‌هایی را که برای کمان وجود دارد در ساختار کمان پیاده سازی شده است. به هر حال کمان کراس‌بو یکی از کمان‌های ترکیبی است که از ترکیب تفنگ و کمان ساخته شده است و دو کارایی را در خود می‌تواند داشته باشد.
برای این که بتوان از کمان کراس‌بو بهره‌مند شد باید از نیرو بدنی بالایی برخوردار بود در اصل قدرت بازو و توان نیروی دست و کتف یکی از مسائل مهم در استفاده از کمان کراس‌بو خواهد بود. افرادی که کمان کراس‌بو را به کار می‌برند بیشتر به عنوان نوعی از تفنگ از آن بهره‌مند می‌شوند تا این که بخواهند لذت تیراندازی را با آن تجربه کنند.

 

کمان کراس بو

کمان کراس‌بو هم به صورت تفریحی و هم به صورت شکاری به کار برده می‌شود و باید این نکته را در نظر داشت که کمان کراس‌بو در فاز شکاری تنها به عنوان وسیله‌ای برای شکار و همین طور به عنوان یک تفنگ به کار برده می‌شود. در مزیت‌هایی که برای کمان کراس‌بو بیان شد دسترسی و استفاده آسان از کمان است.
بنابراین افرادی که اصول اولیه به کار بردن کمان را نمی‌دانند و آشنایی زیادی در به کار بردن کمان ندارند می‌توانند از این کمان بهره‌مند شوند بدون این که با مشکلی رو به رو شوند. تنها نحوه زه کردن آن اهمیت دارد که تنها در حد آشنایی کافی خواهد بود و بعد از آن می‌توان به راحتی هدف گیری کرد.

از مشخصات فنی کمان کراسبو داشتن قدرت بالا می‌باشد. کمان کراس‌بو همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد از توان و قدرت بسیار زیادی برخوردار است به همین خاطر نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد میزان قدرتمندی است که برای آن به کار برده می‌شود. قدرت کمان کراس‌بو بین 130 تا 300 پوند خواهد بود و به عنوان یکی از کمان‌های قدرتی به حساب می‌آید.
یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود کمان کراس‌بو به عنوان یک کمان قدرتمند به کار برده شود طول کشش کمان است.
در کمان کراس‌بو طول کشش کمان کمتر از کمان‌های دیگر است و این مسئله باعث شده است که میزان قدرتمندی کمان کراس‌بو نسبت به کمان‌های دیگر بیشتر شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *