بهترین کمان ریکرو

اگر فیلم‌های قرون وسطی را دیده باشید، احتمالا در بسیاری از آن‌ها بهترین کمان ریکرو را مشاهده کرده‌اید. با گذر زمان تیر و کمان‌ دستخوش تغییرات بسیار زیادی شدند و هر روز تکنولوژی‌های جدید برای سهولت کار تیراندازان به آن اضافه شد. در حال حاضر تیر و کمان از ورزش‌هایی است که در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.
کمان‌های ظریف‌تر و تخصصی، فوق‌العاده هیجان‌انگیز هستند و بسیاری از کمانداران مایل به استفاده از آن‌ها در هنگام تیراندازی می‌باشند. با این حال برای کسانی که ابتدای راه هستند، انتخاب کمان می‌تواند کمی سخت به نظر برسد، اما با آگاهی از راهنمای انتخاب کمان مناسب می‎توانیم بهترین کمان را تهیه کنیم.

بسیاری از افراد بر این باورند که در ابتدای کار لازم است که از کمان‌های کامپوند استفاده کنند. با این حال هر کدام از این کمان‌ها مزایا و معایب متعددی را ارائه می‌دهند که بررسی هر کدام از آن‌ها در تصمیم‌گیری شما مفید خواهد بود.

مروری مختصر بر هر دو کمان

کمان ریکرو بسیار شبیه به کمان‌های سنتی است که در طرح‌ها و الگوهای جدید نیز تولید شده است. این سلاح‌ها کمانداران را قادر می‌سازد تا توانایی ذخیره انرژی بیشتر را داشته باشند.

مقایسه کمان ریکرو و کمان کامپوند

در مقابل کمان کامپوند بسیار مدرن است و از یک سیستم جدیدتر استفاده می‌کند. تمام قطعات و کابل‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند، نقش بسیار حیاتی را ایفا می‌کنند. در این صورت محصول بسیار منعطف ظاهر می‌شود.

استحکام ارائه شده در این کمان باعث می‌شود تا چگالی سازه‌ای آن بیشتر باشد، زیرا انرژی کمتری در اندام‌ها نیاز خواهد بود. در سلاح کامپوند رشته‌های کمان بلندتر است و به کماندار اجازه می‌دهد تا بدن خود را با آن هماهنگ کند، به صورتی که قادر باشد تا با قدرت بیشتری اقدام به تیراندازی نماید.
به کمک کمان‌های کامپوند انرژی بیشتری برای تیراندازی خواهید داشت.
به طور کلی می‌توان گفت که این سلاح باعث ثبات، قدرت و دقت بیشتر در هنگام تمرین خواهد شد. ریلیز کمان بیشتر برای کمان کامپوند کاربرد دارد. علاوه بر آن سیستم قرقره‌ای که در کمان کامپوند وجود دارد، باعث می‌شود تا یک نیروی ثابت به پیکان در هر شات تحویل داده شود، در نتیجه دقت بیشتری را برای کماندار فراهم می‌کند. در هر حال تیراندازی با کمان کامپوند یک تجربه شگفت‌انگیز خواهد بود، زیرا به کمک آن شانس شکار بیشتری را خواهید داشت.

خصوصیات کمان کامپوند

طراحی کمان کامپوند به صورت مستقیم قادر است تا شتاب تیر را کنترل کند. کمانداران آماتور به طور معمول می‌توانند از اجزایی که در این کمان تعبیه شده است و در هنگام تیراندازی به کمک آن‌ها می‌آید، استفاده کنند، در مقابل ممکن است که یک تیرانداز حرفه‌ای از دوربین آن برای تیراندازی استفاده کند.

بهتر است بدانید زمانی که یک کمان کامپوند کشیده می‌شود، بسیاری از اجزا و قطعات آن به سمت یکدیگر کشیده می‌شوند. به طوری که به صورت افقی به یکدیگر متصل می‌شوند، برخلاف کمان‌های بلند، کمان کامپوند قابل تنظیم خواهد بود.

وجود تفاوت‌های کوچک، موجب تغییر بازده و ارتعاش در زمانی که کماندار اقدام به تیراندازی می‌کند، خواهد بود. به این معنی که هنگامی که تیر آزاد است، کماندار مبتدی به راحتی قادر به کنترل آن می‌باشد.
با استفاده از ویژگی‌های اضافی دیگر مانند تثبیت‌کننده‌ها و دمپرها، کماندار دارای یک تساوی مداوم در معادلات خود خواهد بود، به این معنی که نیروی وارد شده به کمان کامپوند به راحتی قابل کنترل است و در نتیجه در شانه و آرنج کماندار ناراحتی ایجاد نخواهد شد.
از بین سریع‎ترین کمان‎های کامپوند در سال 2019 می‎توانیم بهترین کمان کامپوند را خریداری کنیم.

مشخصات کمان ریکرو

برخی از معایب این کمان این است که با توجه به تعدد قطعات آن، نیاز به تعمیرات و نگهداری بیشتری خواهد داشت. به همین جهت هزینه‌های تعویض و جایگزینی آن نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین اگر بودجه محدودی را برای این کار در نظر گرفته‌اید، ممکن است نیاز داشته باشید که مجددا در مورد آن فکر کنید. همچنین وزن نسبتا زیاد یک کمان کامپوند باعث شده تا تمام اتصالات و قطعات آن بسیار حساس باشند.

لازم به ذکر است که میزان دقت کماندار به طور مستقیم با وزن کمان ریکرو مرتبط است. همچنین چگونگی استفاده از آن بسته به تیرانداز متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است که کمانداران مبتدی تمام توانایی‌های خود را در نظر بگیرند به این معنی که وزن آن را متناسب با بدن و سطح تجربه خود انتخاب کرده و پس از آن برای خرید یک کمان اقدام کنند.

در مقایسه با کمان کامپوند می‌توان گفت که کمان ریکرو به همان اندازه دقیق و قدرتمند نیست. به این دلیل که سلاح مرکب به نیروی بیشتری برای نگهداشتن آن در دست نیاز خواهد داشت.
به همین جهت کمان‌های کامپوند اکثرا در مسابقات تیراندازی و یا با هدف تمرین مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله معایب کمان ریکرو این است که آن‌ها نیاز به نیروی زیادی برای کشیدن زه و تیر به سمت عقب و در نتیجه نگه داشتن آن در جایی است که از همان نقطه قادر به پرتاب تیر داشته باشید.

بهترین کمان ریکرو

حکم نهایی

پس از دانستن خصوصیات هر کدام از کمان‌های ریکرو و کامپوند، وقت آن است که تصمیم بگیرید که کدام یک از آن‌ها برای یک مبتدی مناسب‌تر خواهد بود.
به همین منظور می‌توانید مقایسه سریعی در برخی از جنبه‌های آن را بررسی کنید. مواردی که برای مقایسه بهترین کمان ریکرو و کامپوند می‌تواند به ما کمک کند عبارتند از:

  • دقت
  • منحنی یادگیری
  • قیمت
  • رضایت

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

دقت

با همان مجموعه از مهارت‌ها و میزان قدرت، تیراندازی با یک کمان کامپوند بسیار دقیق‌تر و قدرتمندتر خواهد بود.

منحنی یادگیری

همانطور که به آن اشاره کردیم، کمان کامپوند از مکانیزم مدرن استفاده می‌کند، در نتیجه تیراندازی با آن بسیار آسان‌تر خواهد بود.
در حالی که لازم است اصول اولیه تیراندازی را بیاموزید تا بتوانید برای تیراندازی آماده شوید، با این حال اگر از یک کمان ریکرو استفاده می‌کنید، احتمالا نیاز به تمرین بیشتری خواهید داشت.

فروش بهترین تیروکمان

قیمت

درباره هر کدام از کمان‌های کامپوند کلاسیک، ممکن است نیاز باشد چیزی حدود 250 دلار هزینه کنید، در حالی که برای یک کمان ریکرو مناسب و معقول این هزینه حدود 100 دلار خواهد بود.
به طور کلی می‌توان گفت که کمان‌های ترکیبی هزینه‌های بیشتری را نسبت به یک کمان ریکرو نیاز دارند. با این حال نباید اجازه دهید که قیمت‌ها بر انتخاب شما تاثیر بگذارد، اگر بودجه محدودی را برای خرید در نظر نگرفته‌اید، خرید یک کمان مناسب می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به شمار آید.

رضایت

برای کسانی که از تیراندازی لذت می‌برند و تنها با هدف انجام تمرین به استفاده از آن می‌پردازند، یک کمان ریکرو بسیار مناسب‌تر از کمان‌های کامپوند خواهد بود، چرا که هنوز هم بسیاری از کمانداران استفاده از کمان‌های سنتی را ترجیح می‌دهند. در نهایت می‌توان گفت که بهتر است اگر یک کماندار مبتدی هستید و می‌خواهید یک کماندار واقعی شوید، کمان‌های کامپوند را برای شروع انتخاب کنید یا اینکه می‌توانید هر دوی آن‌ها را امتحان کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *