بهترین کمان

اگر شما علاقه‌مند به یادگیری تیراندازی با تیر و کمان می‌باشید اما برای شروع مطمئن نیستید که چه نوع کمانی مناسب شما می‌باشد، بهتر است در ابتدا به صورت کلی چندین نکته را در نظر داشته باشید، این کار می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کمان کمک کند.

انتخاب بهترین کمان

زمانی که نام کمان کراسبو می‌آید، صدها مدل از آن برای انتخاب وجود دارد، بنابراین جای تعجبی وجود نخواهد داشت که برای انتخاب دچار سردرگمی شوید.

در ابتدا لازم است که از خودتان بپرسید به دنبال چه هستید و یا به عبارتی دیگر هدف شما از خرید بهترین کمان چیست؟
آیا تنها به دنبال تیراندازی و سرگرمی هستید و یا مایل به انجام شکار با آن می‌باشید؟
پاسخ به تمام این سوالات می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کمان کمک کند.

کمان‌های کامپوند یا کراس، کدام بهتر خواهد بود؟

بسیاری از مردم درباره تفاوت میان کمان‌ها چیزی نمی‌دانند، با این حال اطلاع یافتن از آن‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.
آگاهی از تفاوت میان برترین کمان‎‌‌های کامپوند و کمان‌های کراس‌بو می‎‌تواند در انتخاب بهترین کمان به ما کمک کند.

بر این اساس بهتر است بدانید که هر دو کمان را می‌توانید برای شکار استفاده کنید. چرا که کمانداران و تیراندازان از هر دوی آن‌ها به عنوان یک وسیله تخصصی استفاده می‌کنند. در عین حال کمان‌های کامپوند و کراس شامل مزایا و معایب بسیاری می‌باشند. در حال حاضر کمان‌های ترکیبی یکی از محبوب‌ترین انواع وسیله‌های تیراندازی می‌باشند، این امر به دلیل وزن کم آن‌ها و سرعت تیراندازی بالا می‌باشد. علاوه بر این کابل و یا گیره‌های تنظیم باعث می‌شود تا آن‌ها قابل حمل‌تر و راحت‌تر باشند.
کمان کامپوند مدرن بیش از حد مستعد به شکست می‌باشد، با این حال این تنها یک احتمال خواهد بود و از محبوبیت آن نخواهد کاست.

سرعت در تیراندازی

چیزی که اکثر مردم می‌پرسند این است که سریع‌ترین کمان برای تیراندازی کدام است؟
برخی از کمان‌های بسیار سریع وجود دارند که قابلیت آن‌ها بیش از 400 فریم در ثانیه می‌باشد.
اگر هدف اولیه شما از خرید کمان شکار بوده باشد، آنگاه سرعت در تیراندازی نیز می‌تواند در اولویت شما قرار گیرد.

واقعیتی که ممکن است توسط بسیاری از تیراندازان درک نشود این است که سرعت بسیار زیاد می‌تواند برای تیراندازی شما مضر باشد.
یک تیر پر سرعت که از چله کمان رها می‌شود، می‌تواند از لحاظ تهاجم و یا برخورد به هدف بسیار عالی و سخت عمل کند. نکته‌ای که وجود خواهد داشت این است که با افزایش سرعت، تحرک کمان را برای هر اشتباه کوچک کاهش می‌دهید، زیرا یک تیر سریع می‌خواهد که واکنش بیشتری نسبت به طول کمان داشته باشد این مسئله برای پیگیری مسیر تیر به وسیله چشم، گمراه‌کننده خواهد بود.

نکته‌ای که برای انتخاب تیر وجود دارد این است که بدانید وزن مناسب تیر برای کمان انتخابی شما از کدام نوع باید باشد و چه تعداد از تیرها برای محاسبه سرعت ادعا شده مناسب خواهد بود. اغلب یک تیر سنگین باعث کاهش سرعت شما خواهد شد ولی در واقع نیروی بیشتری را به سمت هدف هدایت خواهد کرد.

امنیت کمان‌های تیراندازی

اگر یک کماندار مبتدی هستید، باید در خصوص جنبه‌های ایمنی تیر و کمان‌ها مراقب باشید. زیرا همواره چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. به همین جهت وسایل ایمنی یکپارچه به شما کمک می‌کند تا از آسیب وارد کردن به خود و یا کمان کراس‌بو جلوگیری کنید.

انتخاب پیکان

اگر تیرها را به همراه کمان خریداری نکنید، لازم است که مجموعه‌ای خوب از تیرها را انتخاب کنید تا بتوانید با آن‌ها به خوبی تیراندازی کنید.
بیشتر کمانداران تیرهای آلومینیومی و کربنی را ترجیح می‌دهند، اما همچنان کربن محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. بهتر است اطمینان بیابید که هنگام انتخاب تیر طول شفت پیشنهاد شده برای کمان شما متناسب با آن باشد. زیرا کوتاه بودن آن می‌تواند در تیراندازی یک خطر بالقوه به شمار آید و ممکن است به اندازه کافی برای مقابله با کمان خود وزن نگیرد.

شلیک با کمان کراس‌بو

پس از آنکه تمام وسایل و تجهیزات خود را برای تیراندازی جمع کرده‌اید و آماده رفتن برای دستیابی به هدف می‌باشید، بدین معنی خواهد بود که زمان تیراندازی با کمان جدید شما فرا رسیده است.
قبل از آنکه کمان را در دست بگیرید، مهم است که برخی از جنبه‌های ایمن در تیراندازی را درک کنید. برای شروع به یاد داشته باشید که تا زمانی که آماده شلیک نشده‌اید، هرگز کمان خود را خم نکنید. به خاطر داشته باشید که زمانی که با تجربه باشید، این امر در لحظاتی که شرایط شکار پیش آمده است می‌تواند به سرعت رخ دهد

استفاده از محافظ انگشتان هنگام تیراندازی با تیر و کمان در مراحل ابتدایی یادگیری می‎تواند به شما کمک کند.

هیچ گاه قبل از هدف‌گیری جهت تیر و کمان خود را به چیزی که قصد شلیک به آن را ندارید، هدایت نکنید و در این حین هرگز برای تیراندازی اقدام نکنید.
این امر به خصوص زمانی که یک کمان کراس‌بو در اختیار دارید، اهمیت زیادی پیدا می‌کند، زیرا لمس ماشه می‌تواند به اتفاق ناخوشایندی تبدیل شود.

بهتر است به یاد داشته باشید که تیر بارگیری شده همواره دارای انرژی بسیار زیادی می‌باشد و می‌تواند به آسانی از یک هدف عبور کند، به همین دلیل است که لازم است هنگام تیراندازی توجه داشته باشید و مسائل ایمنی را رعایت کنید.

امروزه اکثر کمان‌های مدرن همراه با نوعی محدودیت می‌باشند. زمانی که از طریق محدوده نگاه می‌کنید و یا یک خط عمودی را می‌بینید، تیر می‌تواند از یک خط افقی در محدوده دید شما عبور کند. در ساده‌ترین نسخه شما می‌توانید از فاصله‌های بسیار کم کار را آغاز کنید و پس از دستیابی به هدف این فاصله را افزایش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *