تیراندازی با کمان در هوای سرد

اگر ورزش تیراندازی با کمان را در آب و هوای سرد انجام می‌دهید؛ هوای سرد می‌تواند تیراندازی را سخت‌تر کند.  مخصوصاً اگر در آب و هوایی زندگی می‌کنید، نسبت به فضاهای دیگر زمستان سخت‌تری دارد؛ پس مشکل تیراندازی بیشتر می‌شود.
اگر از نکات تیراندازی با کمان در هوای سرد اطلاع داشته باشید، بهتر تمیرین خواهید کرد و مسلما نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت.

هوای سرد زمستان باعث می‌شود، افراد برای انجام کارهای متفاوت به فضاهای سربسته بروند. فضای سربسته یک آب و هوای گرمی را برای تیراندازی به وجود می آورد.
اما باید بدانید آب و هوای سرد اصلاً نباید به صورتی باشد، شما را از انجام فعالیت‌های خودتان دور کند.

اگر تیراندازی با تیر و کمان را انجام می‌دهید، باید بدانید که می‌توانید تیراندازی با کمان را در داخل فضای سربسته تجربه کنید، فقط کافی است نکات تیراندازی با کمان را بلد باشید.

از بهترین امکاناتی که در اختیار دارید؛ این است، تمرین و رقابت‌ها را در فضاهای سرپوشیده انجام دهید، یک تیراندازی راحتی را به دست بیاورید.
برای بسیاری از افراد تیراندازی با کمان در فضاهای باز جذابیت بسیار زیادی دارد.  ولی بعضی افراد به دنبال این هستند، حتماً در فضاهای باز تیراندازی را انجام دهند.

حس آب و هوای عالی برای تمامی افراد وسوسه برانگیز است.

اما وقتی که هوا بسیار سرد است؛ لازم نیست، خودتان را مجبور کنید که حتماً در این هوا بمانید.  می‌توانید تیراندازی با تیر و کمان را در هر فضایی امتحان کنید، ویژگی‌های بالایی را از آن به دست بیاورید. 

برخی از تیراندازان هستند، به دنبال تیراندازی با کمان در آب و هواهای متفاوت هستند؛ آن‌ها تلاش نمی‌کنند، در یک شرایط تیراندازی را انجام دهند.
شما می‌توانید با استفاده از ویژگی‌هایی که در اختیار دارید؛ یک تیراندازی بسیار خوبی را تجربه کنید.

موضوعی که برای تیراندازی اهمیت دارد؛ این است که آمادگی شخصی و آمادگی برای تیراندازی بالا برود. تمرینات بدنی در ورزش تیر‌ و کمان اهمیت زیادی دارند.
اصلاً موضوع آب و هوا مطرح نیست. 

 تیراندازی با کمان در هوای سرد 

نکات تیراندازی با کمان در هوای سرد

نکات تیراندازی با کمان در هوای سرد عبارت است از:

  1. لباس مناسب آب و هوای سرد بپوشید
  2. لباس‌های خود را بررسی کنید
  3. از تجهیزات مناسب استفاده کنید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. لباس مناسب آب و هوای سرد بپوشید

اگر به دنبال این هستید؛ در آب و هوای بسیار سرد تیراندازی کنید، بهتر است لباس مناسبی بپوشید.

اجازه ندهید، سرما شما را اذیت کند.  نباید آنقدر لباس بپوشید؛ احساس راحتی نداشته باشید.
لباس‌هایی را انتخاب کنید، برای آب و هوای سرد مناسب هستند.

اگر ماهیچه‌ها سرد باشند، بدن سرد شود؛ نمی‌توانید عملکرد بسیار عالی را در تیراندازی به دست بیاورید.

حتی سرد بودن بدن می‌تواند روی فرم بدن تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.
بسیاری از کمانداران با این موضوع روبرو شدند؛ در زمان خیلی سرد نمی‌توانند کمان خودشان را به عقب کشانند، همین موضوع ممکن است در روحیه آن‌ها تاثیرگذار باشد. 

باید بدانید که با استفاده از لباس‌های مناسب و درست می‌توانید ویژگی‌های بالایی را در زمان تیراندازی به دست بیاورید.

ممکن است استفاده لباس‌های بزرگ و حجیم مشکلاتی را به وجود بیاورد.  کت‌هایی که معمولاً با نام کت‌های پفکی نامیده می‌شوند؛ یک مشکل واقعی برای تیراندازها به وجود می‌آورند.

آستین پف کرده کت‌های بزرگ می‌تواند زمانی که تیر رها می‌شود، با بند کمان برخورد کند، مشکلاتی را به وجود بیاورد.

برخورد بند کمان با لباس باعث می‌شود، پرتاب تیر ضعیف‌تر شود و به تجهیزات آسیب بسیار زیادی وارد شود. بهتر است که یک لباسی را بپوشید؛ علاوه بر اینکه شما را گرم می‌کند، عملکرد شما را نیز کاهش ندهد. 

لباس اصلاً نباید مانع انجام فعالیت‌های مناسب شود. اگر می‌خواهید لباس‌های مناسبی را در فصل زمستان و آب و هوای سرد برای تیراندازی بپوشید؛ بهتر است محافظ بازویی را روی آستین ژاکت‌های خودتان بپوشید.

با محافظ می‌توانید فشرده‌سازی بسیار زیادی را برای لباس خودتان به وجود بیاورید، یک فضای خالی را نیز در دسترس داشته باشید.
گزینه‌های دیگری که برای لباس گرم وجود دارد، استفاده از جلیقه به جای ژاکت می‌باشد.
جلیقه یک عایق بسیار عالی را به وجود می‌آورد، بتوانید تیراندازی خوبی را تجربه کنید. زمانی که جلیقه می‌پوشید، بازوها کمتر پوشانده می‌شوند؛ پس عملکرد تیراندازی افزایش پیدا می‌کند. 

 تیراندازی با کمان در هوای سرد 

2. لباس‌های خود را بررسی کنید

باید بدانید فقط آستین نمی‌تواند عملکرد تیرانداز را کاهش دهد، مانع ضربه شود. در بعضی از موارد دکمه‌ها، روسری‌ها، جیب‌های بزرگ، گرمکن‌ها همگی می‌توانند در بند کمانگیر کنند، مشکلاتی را به وجود بیاورند.

اگر به دنبال لباس‌های گرم هستید، باید لوازمی که عملکرد شما را کاهش می‌دهند، بردارید یا اینکه درون فضای خاصی قرار دهید. قبل از اینکه بخواهید تیراندازی را انجام دهید؛ بهتر است تست کنید، مطمئن شوید که این لباس مشکلی به وجود نمی‌آورد.

اگر از دستکش استفاده نمی‌کنید، باید بدانید که عملکرد شما در زمان تیراندازی کاهش پیدا می‌کند.

رها کردن بند در فصل زمستان ممکن است مقداری سخت‌تر باشد تا شرایط طبیعی. بهتر است در فصل زمستان استفاده از دستکش را برای خودتان عادی کنید، حتماً از آن استفاده کنید.

 تیراندازی با کمان در هوای سرد 

3. از تجهیزات مناسب استفاده کنید

خوشبختانه امروزه تجهیزات تیراندازی تیر و کمان‌ها به صورتی هستند که در آب و هواهای متفاوت مقاومت لازم را از خودشان نشان می‌دهند.
ولی باید بدانید که آب و هوای سرد به صورت کلی ممکن است مشکلاتی را برای افراد به وجود بیاورد.

همیشه قبل از اینکه بخواهید تیراندازی را انجام دهید؛ تمامی لوازمی که در اختیار دارید را چک کنید، بعد تیراندازی را انجام دهید.  ممکن است زمستانی که تجربه می‌کنید؛ بسیار خشک باشد؛ پس بنابراین باید مطمئن شوید، تمامی تجهیزات واکس زده شده اند.

تجهیزات خودتان را در فضایی قرار دهید؛ آب و هوا بسیار کنترل شده هستند.

اگر وسایل خودتان را در آب و هوای نگهدارید که سرمای بسیار زیادی دارند، باید منتظر این باشید؛ شکستگی و نقص درون آن‌ها بسیار بیشتر شود.
به هیچ عنوان تیر و کمان‌های خودتان را در برف و یخ نگهداری نکنید.

وجود برف و یخ می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را به وجود بیاورد.

قبل از اینکه بخواهید کمان کامپوند خود را در فضای قرار دهید؛ مطمئن شوید که این فضا کاملاً خشک است.
اگر کمان‌ها در فضای مرطوب نگهداری شوند؛ همین مرطوب نگه داشتن می‌تواند زنگ زدگی و آسیب‌های بسیار زیادی را برای کمان‌ها به وجود بیاورد.

اگر می خواهید در آب و هوای سرد تیراندازی را در خانه یا در فضای بیرون انجام دهید؛ باید بدانید که تیراندازی با کمان اصلاً به عنوان ورزش فصلی شناخته نمی‌شود.

باید بتوانید یک فضای مناسبی را برای تیراندازی با کمان به دست بیاورید. بعد از انتخاب فضای مناسب تیراندازی را انجام دهید.
اگر می‌خواهید یک فضای مناسبی را برای تیراندازی انتخاب کنید؛ می‌توانید در مغازه‌های تیراندازی فضاهای مناسبی را برای این موضوع پیدا کنید.

هرگز انجام تیراندازی را به دلیل آب و هوای بد کنار نگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *